تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۰۵ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بیداد کریسمس در آمریکا/ حلول دونالد ترامپ در روح «اسکروج»

پائول کروگمن ستون نویس نیویورک تایمز در یادداشتی جمهوری خواهان آمریکا را به اسکروج، شخصیت خیالی چارلز دیکنز در کتاب سرود کریسمس مقایسه کرده و گفته و خساست جمهوری خواهان در کمک به اقشار آسیب پذیر ابعادی بسیار وسیع تر از رویه شخصیت خیالی دیکنز دارد.
بیداد کریسمس در آمریکا/ چرا جمهوری خواهان شبیه اسکروجند؟
رویداد۲۴ اسکروج شخصیت کتاب سرود کریسمس چارلز دیکنز است که مردی ثروتمند، ولی خسیس و سنگدل که به کمک روح دوستش مارلی و سه روح کریسمس متحول می‌شود. کروگمن ستون نویش مشهور آمریکایی در یادداشتی جمهوری خواهان را به این شخصیبت خیالی تشبیه کرده و گفته: «جمهوری‌خواهان، اسکروج  نیستند، از آن هم بدترند.»
 
او در ادامه این یادداشت نوشته با استاندارد‌های دوران ترامپ، ابنزر اسکروج آدم خوبی بوده است. در این وقت سال مرسوم است که درباره سیاستمداران محافظه کاری که کمک به فقرا را قطع کرده‌اند حرف بزنیم. من این کار را کرده‌ام، اما باید بدانید اگر اینطور فکر می‌کنید در حق اسکروج ظلم شده است.

زمانی که چارلز دیکنز شخصیت اسکروج را به عنوان یک فرد خسیسی طراحی می‌کرد او را فاقد بدجنسی خوانده بود، درست است. او تا زمانی که با روح‌های کریسمس آشنا نشده بود فرد سنگدلی بود، اما سنگ دلی او صرفا در عدم تمایلش به کمک به نیازمندان بود و او هرگز خواستار رنج دیگران یا صرف پول برای لذت بردن از فقر زندگی مردم نبود.

این‌ها چیز‌هایی است که این روز‌ها درباره آمریکای مدرن نمی‌توانید بگویید. در واقع بسیاری از سیاستمداران محافظه‌کار تنها وانمود می‌کنند که اسکروج هستند بلکه زمانی که پایش بیفتد از اسکروج هم بدتر و ظالم‌ترند. همه این‌ها قبل از اینکه ترامپ پایش را به کاخ سفید بگذارد صادق بود. اما آنچه در عصر ترامپ تازگی دارد این است که این ظلم و ستم نه فقط در بخش ترامپ بلکه در کل حزب او آشکار‌تر شده است.
 
امروز منطق متعارف جمهوری خواهان در واقع شبیه به اسکروج است. داستان این است که آن‌ها می‌خواهند به منافع ثروتمندان کمک کنند و در واقع دلیل اینکه آن‌ها می‌خواهند کمک به فقرا را کاهش دهند این است که می‌خواهند برای کاهش مالیات‌ها که یک قانون در راستای منافع ثروتمندان است، پولشان را آزاد کنند.
 
از این گذشته انفجار کسری بودجه در دوران ترامپ نشان می‌دهد که ادعای جمهوری خواهان برای حفاظت از مسئولیت‌های مالی‌شان همیشه یک فریب بوده و آن‌ها کاملا مایل به کاهش مالیات ثروتمندان بدون تلاش برای جبران کاهش هزینه‌ها هستند.
 
علاوه بر این از آنجایی که آمریکا همیشه پول کمی صرف کمک به فقرا می‌کند حتی کاهش شدید این کمک‌ها هم در بهترین حال پول کمی در مقایسه با هزینه ناشی از کاهش مالیات‌ها ذخیره خواهد کرد.
 
در بسیاری از موارد می‌توان گفت حتی جمهوری خواهان مشتاقند که به آمریکایی‌هایی کم درآمد لطمه بزنند و این اصلا ربطی به پس انداز برای بودجه هم ندارد.
 
پرونده افزایش کمک‌های پزشکی در قانون مراقبت‌های مقرون به صرفه را به خاطر بیاورید. در این مورد دادگاه عالی در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد ایالت‌ها می‌توانند در این قانون مشارکت نداشته باشند! اصلا چرا یک حاکمیتی باید چنین تصمیمی بگیرد؟
 
با این تفاسیر باید اسکروج خواندن جمهوری خواهان را تمام کنیم. اگر کمپانی ترامپ و شخص او فقط یک خسیس سنگدل بود ما وضع بهتری داشتیم. چیزی که آن‌ها هستند بسیار بسیار بدتر از اسکروج است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
0
فقر در ایران بیداد می کنه.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان