تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۸
علم الهدی:

راهبرد رهبری در چهل سال دوم انقلاب، ما را به نقطه فرج صاحب الزمان می‌رساند/ خواهش می‌کنم در راهپیمایی نهم دی شرکت کنید

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس خطاب به اعضای کمیسیون تلفیق گفت: بودجه مال این مردم گرفتار در چنگ دشمن است. شما منابع درآمدی بودجه را چه دیدید؟ آیا بودجه متکی به فروش یک میلیون بشکه نفت با بودجه شرایط جنگ اقتصادی تطابق دارد؟ این چه بودجه‌ای است که شما کلیات آن را تصویب کردید؟

رویداد۲۴ سیداحمد علم‌الهدی در خطبه این هفته نماز جمعه مشهد مقدس گفت: امروز ما در هفته بصیرت قرار داریم؛ علت اینکه هفته مقارن نهم دی‌ماه هفته بصیرت و روز نهم دی‌ماه روز بصیرت نام گرفت به دلیل تحقق سه نقطه بصیرتی بود؛ یکی بصیرت دشمن شناسی است؛ ما در نهم دی بعد از آنکه قائله دروغ تقلب انتخابات در کشور راه افتاد و دشمن از این دروغ بهره برداری کرد، در روز نهم دی مردم فهمیدند دشمن واقعی کیست و این جریان از کجا مورد بهره برداری دشمن قرار گرفت.

وی ادامه داد: دوم بصیرت وقت شناسی بود؛ یعنی وقتی دشمن جریان فتنه انگیزی خود را به اوج رساند مردم فهمیدند الان باید به عرصه بیایند و خودشان در میدان حضور پیدا کنند؛ این وقت شناسی بود که مردم بصیرت داشتند چه روزی به صحنه بیایند. بصیرت سوم، بصیرت در شکل عقلانیت برخواسته از حساسیت بود؛ دشمن دست گذاشت روی نقطه حساس مردم ولایی و دوستدار اهل بیت و پرچم امام حسین را آتش زدند و مقدسات ما را به باد اهانت کشیدند و مردم ما براساس حساسیت بصیرت پیدا کردند که دشمن جان پیغمبر را هدف گرفته است.

وی افزود: نهم دی مولد این سه بصیرت بود و در نتیجه نهم دی به عنوان روز تاریخی بصیرت امت اسلام نشاندار شد. این روز نشاندار را باید گرامی بداریم و امروز که دشمن مستاصل شده و بیچاره شده است و تنها راهش همان تهاجم اقتصادی است و تنها درمان مقابله با دشمن بصیرت و حضور در صحنه است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: رهبر انقلاب روز نهم دی را باطل السحر فتنه خواندند لذا بنده خواهش می‌کنم از همه خواهران و برادران که در راهپیمایی نهم دی شرکت کنید. آنی که به عنوان تجربه نهم دی برای مسئولین حائز اهمیت است اثر حضور مردم در صحنه است. انقلاب ما چهل سال را پشت سرگذاشت و همانطور که رهبری فرمودند راهبرد مقام ولایت در چهل سال دوم ما را به نقطه فرج صاحب الزمان خواهد رساند. در این چهل سال که پشت سر گذاشتیم در این کشور از خیلی امکانات سیاسی و تسلیحلاتی برخوردار بودیم، اما آن چیزی که انقلاب ما را چهل ساله کرد مردم بودند. حالا که تجربه کردیم حضور مردم باطل السحر فتنه است و الان هم دشمن با فتنه به طرف ما آمده باید حضور این مردم در صحنه را مورد ارج قرار دهیم.

وی ادامه داد: حضور مردم زمانی در صحنه حفظ می‌شود که مسائل برای آن‌ها شفاف باشد. هرکاری دولت می‌خواهد انجام دهد، مجلس می‌خواهد تصویب کند باید برای مردم روشن باشد. این روز‌ها روز‌های بررسی بودجه است؛ طی چند روز کمیسیون تلفیق بودجه را بررسی و کلیات آن را تصویب کرد؛ این چه شکلی از بررسی است که شما تصویب کردید. آخر این بودجه‌ای که ارائه شده بودجه یک کشور در حال جنگ اقتصادی است؟ ما در جنگ اقتصادی هستیم و بودجه‌ای که مورد مصرفش شرکت‌های دولتی است در حالی که دو هفته پیش رئیس دیوان محاسبات در مجلس اعلام کرد بیش از پنجاه درصد این شرکت‌ها زیان‌ده است.

وی افزود: بودجه مال این مردم گرفتار در چنگ دشمن است. شما منابع درآمدی بودجه را چه دیدید؟ آیا بودجه متکی به فروش یک میلیون بشکه نفت با بودجه شرایط جنگ اقتصادی تطابق دارد؟ این چه بودجه‌ای است که شما کلیات آن را تصویب کردید؟ در این بودجه راهکار دریافت مالیات مشخص شده است که شما تصویب کردید؟ آیا مساله معافیت مالیاتی را حل کرده‌اید؟ این بودجه کسری دارد؛ این کسری چگونه قرار است تامین شود؟ تا کی قرار است پول بدون پشتوانه چاپ شود و ارزش پول ملی کاهش پیدا کند؟ شما نمایندگان از خدا بترسید؛ این بودجه تصویب شدنی نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علم الهدی ، نماز جمعه
نظرات شما
پیشخوان