تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

مطرح شدن سه گزینه جدید برای نخست وزیری عراق

فراکسیون «البناء» (سازندگی) امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نام‌های سه گزینه جدید برای سمت نخست وزیری عراق را به «برهم صالح» پیشنهاد می‌دهد.
نخست وزیری عراق
رویداد۲۴ در بیانیه مطبوعاتی فراکسیون سازندگی که معاون این تشکل به عنوان بزرگ‌ترین جناح پارلمان آن را خواند، آمده است که البناء پس از مخالفت با نخست وزیری «اسعد العیدانی»، سه گزینه دیگر برای این سمت آماده ارایه به رییس جمهوری عراق کرده است.

«فاضل جابر» گفت که «عبدالغنی الاسدی» رئیس سابق سازمان مبارزه با تروریسم، «توفیق الیاسری» استاندار کنونی نجف و «محمد توفیق علاوی» وزیر اسبق ارتباطات عراق به عنوان نامزد‌های نخست وزیری عراق به رییس جمهوری پیشنهاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وی یاد آور شد که فراکسیون سازندگی در ساعت‌های آینده این نام‌ها را به صالح رییس جمهوری عراق ارایه می‌دهد.

انتخاب نخست وزیر جدید به دنبال اختلاف نظر‌های سیاسی و گروهی در داخل و خارج پارلمان این روز‌ها به یکی از چالش‌های سیاسی عراق تبدیل شده است.

ائتلاف البناء به عنوان بزرگ‌ترین جبهه مجلس عراق پیش از این دو نامزد (قصی السهیل و اسعد العیدانی) را به رییس جمهوری معرفی کرد که به علت اختلاف نظر‌ها و نبود اجماع میان نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی این کشور، برهم صالح از معرفی هر دو گزینه به مجلس عراق خودداری کرد.

امروز خبر‌ها حاکی از این بود که فراکسیون البناء برای معرفی نامزد نهایی نخست وزیری با دیگر فراکسیون‌های عمده مجلس عراق به توافق رسیده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان