تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

رونمایی از «اتاق فکر» حملات جدید به دولت روحانی

عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید: شعار «نجات اقتصاد ایران» که از سوی مخالفان دولت و رقبای اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود، بیشتر شبیه یک بلوف سیاسی است.

علیرضا رحیمی

  رویداد۲۴  فشار‌ها برای ردکلیات لایحه بودجه ۹۹ دولت روحانی به جایی نرسید و کلیات در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید، اما حواشی آن همچنان ادامه دارد. آنچنان که برخی نمایندگان مجلس خبر از ارسال پیامک‌های تهدید کننده به اعضای کمیسیون تلفیق دادند. پیامک‌هایی که گفته می‌شود منشاء آن‌ها شهر مشهد بوده است. اما این تنها حاشیه بودجه دولت برای سال آینده نیست، آنچنان که یک نماینده عضو جبهه پایداری مدعی شد روحانی تهدید کرده در صورت تصویب نشدن کلیات، استعفا خواهد داد. ادعایی که از سوی هیچ یک از اعضای کمیسیون تلفیق تایید نشد.

پروژه استیضاح وزرا نیز در کنار این اقدامات همچنان در دستور کار تندرو‌های مجلس است. اقداماتی که یکی بعد از دیگری پرونده آن رو می‌شود و به نظر می‌رسد سناریو‌هایی طراحی شده در اتاق فکر مخالفان دولت باشند.

بیشتر بخوانید:
حمله به روحانی در شرایط فعلی غیرواقع بینانه است


علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید: «اتاق فکری که نتوانست در انتخابات ۹۶ و ۹۲ نتیجه بگیرد به نوعی در تلاش است به جای کمک به دولت از در تخریب و کارشکنی در امور کشور وارد شود.» او تاکید دارد؛ «شعار نجات اقتصاد ایران، یک بلوف سیاسی است که رقبای دولت و اصلاح طلبان مطرح می‌کنند و هیچ وجه کاربردی و عملیاتی ندارد.

آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح این گفتگو است:

****

آقای رحیمی! تلاش‌هایی که بر سر رد کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق صورت گرفت، چقدر ممزوج شده با نگاه‌های سیاسی و جناحی و نشات گرفته از اقدامات منتقدان دولت در مجلس بود؟

مخالفان دولت در جایگاه‌های مختلفی حضور دارند، اما همه با یک سناریو در حال حرکت هستند. به عبارت دیگر اتاق فکری که نتوانست در انتخابات ۹۶ و ۹۲ نتیجه بگیرد به نوعی در تلاش است به جای کمک به دولت از در تخریب و کارشکنی در امور کشور وارد شود. نگاه ما این است که سناریویی که طراحی شده است سناریویی در راستای فلج کردن و زمینه‌گیر کردن دولت است ولو نتیجه این سناریو‌ها به قیمت فروپاشی اعتماد عموم و فروپاشی ساختار اجرایی کشور تمام شود.

برخی نمایندگان به دنبال زمین‌گیر کردن دولت هستند

کمترین دلسوزی برای منافع ملی در این حرکت‌ها دیده نمی‌شود. برخی استیضاح‌ها هم کاملا سیاسی دنبال شده است، هرچند در مواردی نمایندگان بر اساس حسن نیت با این استیضاح‌ها همراه شدند، اما در مجموع این نگاه که دولت را زمینگیر کنیم مانند آنچه رئیس کمیسیون امنیت ملی صراحتا اعلام کرده که وظیفه ما به زیر کشیدن رئیس جمهور است، نشان دهنده عدم التزام به قانون اساسی و قبول نداشتن ساختار‌های کشور از سوی این دسته از نمایندگان است. مادامی که برخی افراد تنها به دنبال منافع جناحی و باندی خودشان باشند وضعیت بدتر از این هم خواهد شد. در واقع این بدترین شکل ممکن نگاه به مردم و نگاه به دولت است.

شعار نجات اقتصاد ایران، یک بلوف سیاسی است

شعار «نجات اقتصاد ایران» از سوی منتقدان سرسخت و رادیکال دولت مطرح می‌شود، یعنی با اینکه از یک سو می‌گویند شرایط اقتصادی خود نیست، اما بازهم در مساله بودجه یا ماجرای بنزین به جای کمک و همراهی با دولت از در کارشکنی بیرون آمدند، این تناقض بین رفتار و سخنان آن‌ها را چطور تحلیل می‌کنید؟

شعار نجات اقتصاد ایران که از سوی مخالفان دولت و اصلاح طلبان مطرح می‌شود، بیشتر شبیه یک بلوف سیاسی است و هیچ کاربرد اقتصادی ندارد. مردم هم گوش‌شان از این شعار‌ها پر شده است، قاعدتا در انتخابات هم به هیچ وجه فریب این قسم از شعار‌ها یعنی «نجات اقتصاد کشور» را نخواهند خورد. چون در عمل کسانی که مدعی نجات اقتصادی کشور هستند برای اقتصاد کشور مشکل‌سازی کردند و در این راستا هم در دولت‌های قبل و هم در دولت فعلی اجازه ندادند مسیری را که مجلس ریل‌گذاری کرده است و قوانین بالادستی برای دولت تعیین کرده به سهولت به پیش برود. آن‌ها اگر کوچکترین هم‌دلی را با مردم دارند و واقعا به فکر اقتصاد کشور هستند راهکار‌های خود را به همین دولت فعلی ارائه بدهند نه اینکه با کارشکنی و سیاه‌نمایی فضایی را برای کسب قدرت برای خود فراهم کنند.

مدعیان نجات اقتصاد ایران چرا با برجام و FATF مخالفند؟

همین افرادی که شعار نجات اقتصاد ایران را می‌دهند در لیست مخالفان FATF هم هستند و ...

مصادیق زیادی می‌توان برای این موضوع نام برد. در حقیقت در طول این شش سال گذشته مدعیان نجات اقتصاد کشور هر قدمی را که دولت به نفع اقتصاد ایران برداشته است چه در حوزه برجام و چه در حوزه FATF و چه در حوزه ساختار دولت هم مخالفت کرند هم مردم را نسبت به تصمیمات دولت بدبین کردند.

پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان سازماندهی شده هستند

این پیامک‌هایی را که گفته می‌شد به نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون تلفیق ارسال شده، از نگاه شما چقدر سازماندهی شده و در راستای همان پیامک‌هایی است که در زمان برجام یا بررسی FATF در مجلس به نمایندگان ارسال می‌شد؟ ممکن است از یک اتاق فکر تغذیه شده باشند؟

با توجه به اینکه به شکل گزینش شده و انتخابی برای اعضای کمیسیون تلفیق ارسال شده نشان می‌دهد یک برنامه و طراحی سازماندهی شده وجود دارد. مانند آنچه در مورد برجام و FATF رخ داد. البته با این تفاوت که این پیامک‌ها آن هم به صورت انبوه تنها برای اعضای کمیسیون تلفیق ارسال شده است و نه برای همه نمایندگان.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علیرضا رحیمی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان