تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

به شیر‌ها گوشت خر نمی‌دهیم

«از غذا دادن به حیوانات جدا خودداری فرمایید.» شاید این جمله را در بخش‌های مختلف باغ‌های وحش سراسر کشور دیده باشید؛ اما غذا دادن به حیوانات چه ایرادی دارد؟

باغ وحش ارم

  رویداد۲۴  «از غذا دادن به حیوانات جدا خودداری فرمایید.» شاید این جمله را در بخش‌های مختلف باغ‌های وحش سراسر کشور دیده باشید؛ اما غذا دادن به حیوانات چه ایرادی دارد؟ خبرنگار «صبح شد» در گپ و گفتی که با داشت به او پیشنهاد داد که غذای موردنظر حیوانات را در غرفه‌ای در باغ وحش به فروش بگذارید تا مردمی که مایلند به حیوانات غذا دهند آن را خریداری کنند و به حیوانات دهند؛ الهامی در واکنش به این پیشنهاد به «صبح شد» گفت: در سراسر دنیا غذا دادن به حیوانات در باغ‌های وحش ممنوع است چرا که با دادن مواد غذایی به حیوانات از سوی مردم جیره غذایی حیوانات به هم می‌خورد، زیرا هر حیوانی جیره غذایی خاص خود را داشته و اگر کسی به آن‌ها غذا بدهد جیره غذایی آن‌ها بهم ریخته و حیوان دچار چاقی می‌شود.

مدیر باغ وحش ارم ادامه داد: به عنوان مثال فیل نر از آن دسته حیواناتی بوده که بیشتر غذا خورده و چاق شده بود.
به شیر‌ها گوشت خر نمی‌دهیم

وی با بیان اینکه فیل نر اکنون در حدود ۴ تن و فیل ماده در حدود ۳ تن است، ادامه داد: برای بهبود وضعیت فیل نر رژیم غذایی ارایه شد تا با متعادل کردن تغذیه وزنش کاهش یابد.

آیا گوشت خر به شیر‌های پارک ارم داده می‌شود؟؛ مدیر پارک ارم از شنیدن این سوال «صبح شد» تعجب می‌کند و می‌گوید: برای حیوانات گوشتخوار حدودا هفته‌ای ۵۰۰ کیلو گوشت تازه گوساله و در حدود ۲۶۰ کیلو مرغ خریداری می‌شود؛ گوشت گوساله و مرغی که خریداری می‌شود تازه بوده و تاییده سازمان دامپزشکی را دارد، پس از انتقال گوشت‌های خریداری شده قبل از انتقال به سردخانه باغ وحش تاییده پزشک دامپزشک اخذ می‌شود و گوشت تهیه شده برای حیوانات گوشتخوار باغ وحش با گوشت‌هایی که در قصابی‌ها به فروش می‌رسد تفاوتی ندارد.
 
منبع: صبح شد
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: باغ وحش ارم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان