تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۸

کالدرون بهترین مربی فوتبال ایران در آذر ماه

گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس در برنامه انتخاب بهترین‌های هر ماه "ورزش سه" بهترین مربی ماه آذر لیگ برتر فوتبال ایران شد.

کالدرون بهترین مربی فوتبال ایران در آذر ماهرویداد۲۴ کالدرون با کسب 313 امتیاز از 6 بازی برگزار شده در آذر ماه توانست با اختلاف 39 امتیازی نسبت به رسول خطیبی سرمربی تیم ماشین سازی به عنوان بهترین مربی این ماه انتخاب شود. بعد از رسول خطیبی که در رده دوم قرار گرفته دراگان اسکوچیچ ، امیرقلعه نویی و مهدی تارتار در رده های سوم تا پنجم بهترین مربیان ماه آذر "ورزش سه" جای گرفتند.

نحوه انتخاب:
انتخاب بهترین مربی ماه براساس شاخصه های علمی و استاندارد تعریف شده در فوتبال انجام می شود.در این مدل ، عملکرد مربیان در 5 شاخصه اصلی نتیجه، اخلاق، کیفیت، خدمت و ثبات و همچنین هجده زیرشاخه با ضرایب متناسب در هر بازی و سپس در هر ماه محاسبه شده و در نهایت مربی که بالاترین امتیاز را در مجموع بازی های یک ماه به دست بیاورد به عنوان مربی برتر آن ماه انتخاب خواهد شد.

نکته:
در آذرماه به دلیل تعویق هایی که در برخی از بازی های لیگ برتر به وجود آمد، برخی از تیم ها 4 یا 5 بازی را انجام داده اند. تیم هایی مثل شهرخودرو، نساجی، گل گهر 5 بازی و پیکان 4 مسابقه در این ماه در لیگ برتر انجام دادند.


نکته مهم بعدی این است که با توجه به تغییر و تحولات روی نیمکت برخی مربیان در ماه آذر به طور کامل روی نیمکت تیم هایشان نبودند. آندره آ استراماچونی بعد از دو برد و یک مساوی در بازی مهمش برابر سپاهان از استقلال رفت. فراز کمالوند نیز پیش از بازی پارس جنوبی برای پرسپولیس استعفا داد،از طرف دیگر مربی مثل ساکت الهامی که به جای مصطفی دنیزلی روی نیمکت تراکتور نشست در دوبازی دو برد به دست آورد.

کالدرون بهترین مربی فوتبال ایران در آذر ماه

گابریل کالدرون 313

سرمربی آرژانتینی در ماه آذر عملکردی خیره کننده داشت. او در ابتدای این ماه و در بازی خانگی برابر نفت مسجد سلیمان شکست خورد اما 5 بازی بعدی را با برد پشت سر گذاشت. موضوع حائزاهمیت درباره بردهای کالدرون و پرسپولیس اینکه سه پیروزی را در بازی های خارج از خانه به دست آورده است. مرد آرژانتینی در این ماه توانست ذوب آهن را که 9 سال برابر پرسپولیس در اصفهان شکست نخورده بود را ببرد.

رسول خطیبی 274
رسول خطیبی به همراه ماشین سازی در ماه آذر عملکرد خیلی خوبی داشتند. خطیبی در این ماه 3 برد 2 مساوی و یک باخت کسب کرد اما موضوع مهم این است که دو تا از بردهای ماشین سازی برابر تراکتور و استقلا بوده که بازی های ویژه ای به حساب می آیند.

دراگان اسکوچیچ 272
دراگان اسکوچیچ کروات سرمربی تیم صنعت نفت در ماه آذر توانست با نتایج خوبی که گرفت سومین مربی برتر ماه شود. او سه برد 2 تساوی 1 باخت به دست آورد.نفت آبادان در این ماه شهرخودرو را در مشهد برد که یک بازی ویژه بود ضمن اینه پیکان و ماشین سازی را در آبادان مغلوب کرد.

امیرقلعه نویی 269
امیر قلعه نویی به همراه سپاهان در آذرماه 6 مسابقه انجام داد اما یکی از بازی های این تیم در این ماه در جام حذفی و برابر پیکان بود. در 5 مسابقه لیگ برتری سپاهان 2 برد و 3 مساوی کسب کرد ضمن اینکه آنها پیکان را شکست دادند. دو مساوی از سه تساوی سپاهان و قلعه نویی نیز برابر استقلال و شهرخودرو از مدعیان لیگ برتر بوده است.

مهدی تارتار 252
مهدی تارتار و تیمش نفت مسجد سلیمان از بهترین های این ماه بوده اند. آن ها در ابتدای ماه پرسپولیس را که در ورزشگاه آزادی شکست دادند. آن ها سایپا را هم شکست دادند و در سه بازی برابر ذوب آهن ، گل گهر و پارس جم به تساوی رسیدند. نفت مسجد سلیمان و مهدی تارتار در ماه آذر توانستند رکود طلسم ناپذیری شان را در لیگ برترحفظ کنند هرچند این رکورد سرانجام در دی ماه و توسط تراکتور شکسته شد.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان