تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۸
وزیر صمت:

مشکلی در تامین کالا‌های اساسی وجود ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به میزان کافی در کالاهای اساسی مردم ذخیره‌سازی شده‌ است، و تمام تلاش خود را برای بر طرف کردن نیاز مردم کرده اند اظهار داشت: مشکلی در تامین کالاهای اساسی به ویژه دربرنج، شکر و همچنین گوشت و مرغ نداریم.

مشکلی در تامین کالا‌های اساسی وجود نداردرویداد۲۴ رضا رحمانی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع انبارهای شهید امین زاده شهرستان بهارستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اساسی این وزارتخانه، بررسی مداوم برخی اقلام اساسی موجود در کشور و تنظیم بازار است.

وی افزود: مشکلی از لحاظ تامین کالاها و اقلام مورد نیاز و ضروری مردم نداریم و تمامی اقلام با توجه به تاریخ مصرف مدیریت شده و متناسب با نیاز بازار در کشور توزیع می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: سردخانه شهید امین زاده به عنوان یکی از مراکز اصلی در توزیع اقلام اساسی محسوب می‌شود که بعد از نگهداری و ذخیره سازی اقلام، آن را برای تنظیم بازار در سطح کشور توزیع می‌کند.

وزیر صمت در ادامه سفر یک روزه خود به مناطق جنوب غربی استان تهران، یک شرکت مهندسی در حوزه تولید انواع قطعات خودرو را افتتاح کرد.

وی در این باره گفت: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال، موجب اشتغالزایی ۲۳۰ نفر شده است.

رحمانی ادامه داد: محصولات این واحد تولیدی اغلب از طریق واردات تامین می‌شد و با راه‌اندازی این خطوط تولیدی، بیش از ۲۰۰ واحد از محصولات مورد نیاز خودروسازان، در داخل تامین خواهد شد.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از یک واحد تولید کننده انواع ترانسفورماتور توزیع روغنی بازدید کرد و در این باره به خبرنگاران گفت: با وجود مشکلاتی که در تامین مواد اولیه وجود دارد، این واحد تولیدی ورق‌های فلزی مورد نیاز خودرو را تامین کرده است.

به گفته وی، اگر چه مدتی پیش این محصول بومی سازی شد، اما هنوز برای تامین نیاز تولید کنندگان، واردات انجام می گیرد.

مشکلی در تامین کالا‌های اساسی وجود ندارد

رحمانی با تاکید بر این که در تولید هر محصولی با تامین نیاز داخل، واردات آن ممنوع می‌شود تاکید کرد: با وجود تحریم‌ها، تولیدات بیشتر واحدهای تولیدی افزایش پیدا کرده و تولیدکنندگان ظرفیت تولید و تعداد نیروهای خود را افزایش داده اند.

به گفته وی، این واحد تولیدی با اشتغال ۵۸۰ نفری و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی، توانسته پتانسیل تولید خود را برای تامین انواع ترانسفورماتور گسترش دهد و مدیران این واحد تولیدی قول افزایش بکارگیری نیرو را نیز داده اند.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: دولت به هر طریق ممکن برای فعال سازی واحدهای تولیدی حمایت می کند و تنها راه پیروزی کشورمان در جنگ اقتصادی افزایش تولید داخلی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز- پنجشنبه در سفر یک روزه خود از مراکز صنعتی شهرستان های بهارستان و رباط کریم بازدید کرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان