تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۴ دی ۱۳۹۸
واشنگتن‌پست:

باید منتظر حملات سایبری گسترده علیه آمریکا باشیم/ ایران هر زمان که بخواهد می‌تواند به چنین حملاتی دست بزند

عضو پیشین پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گفت: ما همواره سیاست‌هایی در زمینه کنترل تنش‌ها با ایران داشتیم. اما اکنون چنین محدودیتی وجود ندارد و ایران با اقدام اخیر آمریکا وارد عصری جدید از پاسخ‌های بدون حد و مرز می‌شود.
حملات سایبری علیه آمریکا
رویداد۲۴ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن‌پست، نیرو‌های سایبری ایران یکی از تواناترین و جسورترین‌ها در جهان هستند و بار‌ها شرکت‌های نفتی و بانک‌ها را هدف قرار داده و حتی کوشیده‌اند کنترل سد‌هایی در دوردست را به دست گیرند.

تحلیل‌گران و مقام‌های پیشین آمریکایی اعلام کرده‌اند که با عملیات روز گذشته -‌جمعه- آمریکا و به شهادت رسیدن سردار قاسلم سلیمانی، فرمانده نیرو‌های قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این احتمال وجود دارد که شاهد واکنشی تند از سوی ایران باشیم. به گفته آنان، این احتمال وجود دارد که شماری حمله سایبری از سوی ایران علیه زیرساخت‌های آمریکا روی دهد. این در حالی است که رهبری ایران نیز وعده داده که انتقام سختی از آمریکا به‌خاطر این حمله بگیرد.

«جو باتمان»، تحلیل‌گر مسائل اطلاعاتی، گفت: «در حال حاضر، باید انتظار حملات سایبری را داشت.»

بیشتر بخوانید:

«جیمز لوئیس»، متخصص مسائل سایبری، در این رابطه گفت: «آنان در این زمینه توانایی‌های بسیاری دارند و نیازی نیست از کسی کمک یا اجازه بگیرند. ایران هر زمان که بخواهد می‌تواند به چنین حملاتی دست بزند.»

«علی صوفان»، عضو پیشین پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در این رابطه گفت: «ما همواره سیاست‌هایی در زمینه کنترل تنش‌ها با ایران داشتیم. اما اکنون چنین محدودیتی وجود ندارد و ایران با اقدام اخیر آمریکا وارد عصری جدید از پاسخ‌های بدون حد و مرز می‌شود. این عصر جدید مملو از بی‌نظمی خواهد بود.»
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان