تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
در اقدامی خصمانه از سوی یک قاضی کانادایی:

پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم از دارایی‌های غیر دیپلماتیک ایران

یک قاضی کانادایی در اقدامی خصمانه و خارج از عرف بین‌المللی علیه کشورمان با صدور حکمی اعلام کرد: زمین و حساب‌های بانکی غیر دیپلماتیک ایران باید به قربانیان تروریسم داده شود.
رویداد۲۴- به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس این حکم 13 میلیون دلار به خانواده‌های آمریکایی‌ها کشته شده در هشت حادثه بمب‌گذاری در بوئیس آیرس، اسراییل، لبنان و عربستان سعودی در سال‌های 1983 تا 2002 که در آنها صدها تن جان خود را از دست دادند، اختصاص داده شده است.

آمریکا مدعی است که این حملات توسط حماس و حزب‌الله انجام شده که با حمایت ایران بوده است.

خانواده‌های این قربانیان توانسته‌اند یک شکایت علیه جمهوری اسلامی در آمریکا مطرح کنند که موفقیت‌آمیز بوده است. دیوان عالی آمریکا به تازگی با ادعای این‌که ایران مسوول این حوادث تروریستی است، تهران را مجرم شناخته و اعلام کرده است که باید از محل دارایی‌های مسدود شده ایران در آمریکا به خانواده‌های قربانیان و بازماندگان غرامت پرداخت شود. البته این احکام هنوز اجرایی نشده است.

گلن هاینی، قاضی دادگاه عالی عدالت اونتاریو روز جمعه ضمن صدور این حکم با تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه ایران گفت که تروریسم یکی از بزرگترین تهدیدات جهان است.

بر اساس قانون جدیدی در کانادا که در سال 2012 به تصویب رسیده است، قربانیان و خانواده‌های آنها اجازه دارند از کشورهای حامی تروریسم غرامت دریافت کنند. این امکان در حالی میسر می‌شود که دولت کانادا، نام ایران را در فهرست حامیان تروریسم قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حکم در حالی صادر شده است که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا خواهان برقراری دوباره روابط تهران است. دولت پیشین کانادا در سال 2012 روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده بود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان