تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۸

دو گزینه پرسپولیس برای جانشینی کالدرون

وزارت ورزش و جوانان هنوز از ماجرای قهر و رفتن و نیامدن آندره‌آ استراماچونی به طور کامل فارغ نشده که حالا موضوع گابریل کالدرون و احتمال نیامدنش مطرح شده است. در صورتی که مرد آرژانتینی برنگردد، افشین پیروانی یا کریم باقری هدایت سرخ‌پوشان را بر‌عهده خواهند گرفت و این یعنی نیمکت سرخابی هم ایرانی می‌شود و هم جوان!

جانشینی کالدرون

رویداد۲۴ وزارت ورزش و جوانان هنوز از ماجرای قهر و رفتن و نیامدن آندره‌آ استراماچونی به طور کامل فارغ نشده که حالا موضوع گابریل کالدرون و احتمال نیامدنش مطرح شده است. سرمربی آرژانتینی سرخ‌ها که با رساندن پرسپولیس به صدر و کسب عنوان تشریفاتی قهرمانی نیم‌فصل کارنامه خوبش را در نیم‌فصل نخست لیگ برتر تکمیل کرد، با دلخوری به تعطیلات رفت.

او به خاطر عدم پرداخت مطالبات خود و بازیکنان خارجی تیمش از مدیریت باشگاه گلایه داشت و تاکید کرده بود بلیت سفر به آرژانتین را از جیبش پرداخت کرده و باشگاه یک دلار به او نداده است. این‌گونه رفتن کالدرون در اوج ماجرای استراماچونی و باشگاه استقلال این نگرانی را به وجود آورد که شاید قصه مرد ایتالیایی برای مرد آرژانتینی هم تکرار شود، بخصوص آن‌که پالس‌های منفی زیادی ارسال می‌شد.

با این حال مدیریت باشگاه پرسپولیس پنجم دی‌ماه که آخرین مهلت کالدرون به باشگاه برای پرداخت مطالبات معوقه‌اش بود، اعلام کرد قسط دوم دستمزد گابریل کالدرون، به حسابش در یکی از بانک‌های قطر واریز شده و چند روز بعد از آن این پول قابل برداشت خواهد بود.

انصاری‌فرد با قاطعیت این حرف را زد، اما حالا از سوی نزدیکان سرمربی پرسپولیس خبر رسیده که مطالبات مربی آرژانتینی به حسابش واریز نشده است. این مسئله‌ای نیست که فقط نزدیکان کالدرون ادعا کنند و او حتی در یک پست در اینستاگرامی گفته است: «بعد از یک هفته باشگاه هنوز هیچ اقدامی انجام نداده است. ۲ روز به شروع تمرینات باقی مانده، اما متاسفانه هنوز هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.» البته همه مشکل پول نیست و ظاهرا سرمربی آرژانتینی پیش از ترک تهران شروطی هم برای محمدحسن انصاری‌فرد تعیین کرده که یکی از آن‌ها تغییر در پست سرپرستی تیم و کنار گذاشتن افشین پیروانی بوده، موضوعی که به شدت با مخالفت مدیرعامل باشگاه مواجه شده است.

در‌حالی که باشگاه‌۱۰‌روز پیش از پرداخت طلب‌۳۰۰ هزار دلاری کالدرون گفته بود، اما حالا که مشخص شده پولی در حساب کالدرون در قطر واریز نشده، پرسپولیسی‌ها تغییر تاکتیک داده‌اند و پرداخت پول را مشروط به بازگشت سرمربی‌شان کرده‌اند! مدیران باشگاه پرسپولیس پرداخت این پول را منوط به بازگشت کالدرون به تمرینات تیم کرده و این موضوع را نیز به صراحت به مدیر برنامه‌های او اعلام کرده‌اند. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس طبق مفاد مالی موجود در قرارداد با کالدرون موظف است قسط دوم قرارداد کالدرون را با شروع نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر پرداخت کند.

البته روز گذشته مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با ابراز امیدواری از این‌که طی روز‌های آینده پول به باشگاه تزریق شود گفت: «با روحیاتی که از آقای کالدرون سراغ داریم امیدواریم ایشان به ایران برگردد.» این اظهارات بدان‌معناست که واریز پول صحت نداشته و ادعای مسئولان باشگاه نادرست بوده و حال این سوال پیش می‌آید که مسئولان باشگاه چرا صداقت نداشته‌اند؟ آیا آن‌ها از ماجرای استراماچونی و استقلال عبرت نگرفته‌اند و می‌خواهند همان راهی را بروند که استقلالی‌ها رفتند و هزینه و زمان زیادی را از دست دادند؟


بیشتر بخوانید: کالدرون در نامه‌ای باشگاه پرسپولیس را به فسخ قرارداد تهدید کرد


در ماجرای کالدرون و پرسپولیس نمی‌توان به یقین چیزی گفت، اما جلوی شایعات را هم نمی‌توان گرفت. شنیده می‌شود وزارت ورزش و جوانان چندان موافق بازگشت کالدرون نیست، بخصوص که پروژه بازگرداندن استراماچونی به استقلال هم ناموفق بوده و وزارت برای فرار از شائبه رنگی بودن و جلوگیری از اعتراض چند باره استقلالی‌ها، ترجیح می‌دهد شرایط یکسانی را در ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال ایجاد کند. ظاهرا نیامدن کالدرون جدی است و پرسپولیسی‌ها برخلاف استقلالی‌ها برای نیامدن او پلن‌های چندگانه پیش‌بینی کرده‌اند که مثل رقیب سنتی زمان را از دست ندهند. گفته می‌شود در صورتی که مرد آرژانتینی برنگردد، افشین پیروانی یا کریم باقری هدایت سرخ‌پوشان را بر‌عهده خواهند گرفت و این یعنی نیمکت سرخابی هم ایرانی می‌شود و هم جوان!

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان