تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۸
انتخابی المپیک توکیو - چین

تیم ملی والیبال دومین حریف را هم شکست داد

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو مقابل قزاقستان به برتری رسید تا در آستانه صعود به جمع چهار تیم برتر این مسابقات قرار بگیرد.
تیم ملی والیبال
رویداد۲۴ تیم ملی والیبال ایران در دومین روز مسابقات انتخابی المپیک توکیو که در چین برگزار می‌شود، مقابل قزاقستان صف آرایی کرد و با پیروزی ۳ بر صفر برابر این تیم در آستانه صعود به مرحله بعد قرار گرفت.. ملی پوشان ایران در روز نخست مسابقات تیم ملی چین تایپه را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دادند.

ایگور کولاکوویچ در این دیدار مجتبی میرزاجانپور، علی اصغر مجرد، علی شفیعی، پوریا یلی، مرتضی شریفی و جواد کریمی را ابتدا روانه زمین کرد.

ست نخست؛ ۲۸ بر ۲۶ به سود ایران

تیم ملی که با ترکیب جوان ست نخست را آغاز کر نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۶ واگذار کرد. در ادامه تیم جوان ایران با کسب ۳ امتیاز متوالی ۹ بر ۸ پیش افتاد. امتیاز آوری بازیکنان ایران با درخشش شریفی ادامه داشت تا تیم ملی ۱۲ بر ۹ تیم برتر زمین باشند و سرمربی قزاقستان تقاضای تایم استراحت دهد. دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به سود شاگردان کولاکوویچ همراه شد. با شروع بازی اشتباهات فردی ایران باعث شد قزاق‌ها ۳ امتیاز متوالی کسب و اختلاف را کاهش دهند.

همین باعث شد تا کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد. اما تاثیری در امتیاز آوری حریف نداشت و قزاقستان با زدن سرویس‌های خوب ۱۷ بر ۱۶ از ایران پیش افتادند تا بار دیگر سرمربی تیم ملی تقاضای تایم استراحت دهد. رقابت نزدیک دو تیم تا امتیاز ۲۴ ادامه داشت، اما در نهایت ملی پوشان ایران ۲۸ بر ۲۶ ست نخست را به سود خود خاتمه دادند.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران

مرتضی شریفی با امتیاز سرویس نخستین امتیاز را برای ایران ثبت کرد. در حالیکه قزاق‌ها ابتدا بازی را پایاپای پیش بردند، اما سرویس‌های خوب شریفی ایران را پیش انداخت تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ به سود ایران همراه شود. بازی هماهنگ‌تر ایران در این ست و زدن سرویس‌های خوب باعث برتری ۱۴ بر ۹ ملی پوشان شد تا سرمرربی قزاق تقاضای تایم استراحت دهد. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران همراه شد. امتیاز آوری بازیکنان ایرانن یک بار دیگر سرمربی قزاقستان مجبور به گرفتن تایم استراحت کرد، اما بی فایده بود و در نهایت این ست نیز با برتری ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران خاتمه یافت.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران

قزاق‌ها نخستین امتیاز در ست سوم را ثبت کردند و بازی تا امتیاز ۵ برابر پیش رفت و در نهایت نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ به سود تیم ملی همراه شد. برتری شاگردان کولاکوویچ ادامه داشت تا دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ با برتری برای ایران همراه شد. قزاقستان در برابر تیم جوان کشورمان حرفی برای گفتن نداشت و ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به برتری رسید.

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار این مرحله و برای قطعی کردن صعودش به جمع چهار تیم برتر این مسابقات، ساعت ۱۵:۳۰ روز پنجشنبه برابر چین قرار خواهد گرفت.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان