تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۸
جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان:

تصمیم‌گیری درباره مسیر تشییع بر عهده پلیس نبود

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: از دید بنده به عنوان یک پلیس، دستگاه‌های امدادرسان استان کرمان بسیار خوب با ما همراه بودند و با سرعت بالایی کار امداد رسانی به حادثه دیدگان را انجام دادند که این نشان دهنده توان بالای نیرو‌های اورژانس و امدادی بود.
 تشییع مراسم کرمان
رویداد۲۴ رسرهنگ ناصر فرشید، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان، در خصوص مراسم تشییع روز گذشته گفت: اتفاقی که روز گذشته در میدان آزادی و کنار خیابان بهشتی رخ داد و تعدادی از هموطنان ما در ازدحام جمعیت میلیونی جان خود را از دست داند، تاسف انگیز بود، اما باید عنوان کرد که انصافا در کنار ورود سریع همکاران ما، آنچه که مشهود بود حضور فعال و دلسوزانه اورژانس و جمعیت هلال احمر بود.

وی ادامه داد: از دید بنده به عنوان یک پلیس، دستگاه‌های امدادرسان استان کرمان بسیار خوب با ما همراه بودند و با سرعت بالایی کار امداد رسانی به حادثه دیدگان را انجام دادند که این نشان دهنده توان بالای نیرو‌های اورژانس و امدادی بود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان از عملکرد پلیس از روز جمعه تا صبح امروز ۱۸ دی‌ماه سخن به میان آورد و اظهار کرد: همه نیرو‌های پلیس استان کرمان در آمادگی کامل بودند به‌طوری‌که از مراسم استقبال از پیکر شهدا در فرودگاه تا شب مراسم تشییع و تدفین به صورت کامل در حال اقدامات وظایف و در حالت آماده باش بودند و شاید برخی از نیرو‌های ما در ۲۴ ساعت شبانه‌روز نتوانستند حتی یک ساعت هم استراحت کنند.

وی افزود: همه تلاش‌های نیروی انتظامی به این دلیل بود که احساس مسئولیت می‌کردند و همچنین دین سردار دل‌ها به گردن خودشان را حس می‌کردند ضمن آنکه ایجاد نظم و امنیت نیز جزء وظایف ذاتی ماست.

فرشید در پاسخ به این سوال که چه کسی مسیر تشییع پیکر پاک شهدا را تعیین کرده بود؟ گفت: باید بررسی شود، اما این سوال باید از مسئولین امری که این تصمیم را گرفتند، پرسیده شود، زیرا ما به عنوان مجری، تنها وظایفی که با ما ماموریت داده شده بود را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید:

این مقام انتظامی خطاب به مردم گفت: از مردم خواهش می‌کنیم در چنین حوادثی به عنوان تماشاچی صرف نباشند. دیروز نیرو‌های بسیج و انتظامی مردم را هدایت کردند تا زیر لاستیک‌های خودرو‌های اورژانس و هلال احمر گرفتار نشوند البته تعدادی حاضرین در صحنه برای دور کردن مردم از اتفاقات بیشتر کمک شایانی کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان اضافه کرد: این موضوع فقط مختص این حادثه نبود. در جا‌های بسیار زیاد، مردم فقط تماشاچی هستند. تماشاچی بودن در یک بعد مسافت دور پذیرفتنی است، ولی نباید این تماشاگری باعث اختلال در امر امدادگری شود، اما در روز گذشته افرادی بودند که واقعا کمک‌های بسیار خوبی به ما کردند، ولی متاسفانه تعدادی نیز با خواهش و التماس از منطقه حادثه دور می‌شدند تا نیرو‌های امدادی به محل حادثه برسند.

وی با بیان این مطلب که روز گذشته جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر در مراسم تشییع سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند، تصریح کرد: روز گذشته همه خیابان‌های منتهی به خیابان‌های شهید بهشتی، شریعتی، شهدا و کمربندی مملو از جمعیت بود به‌گونه‌ای که به راحتی عبور و مرور صورت نمی‌گرفت.

فرشید با تاکید برآنکه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی واقعا سردار دل‌ها بودند، عنوان کرد: در مراسم تشییع و تدفین عوامل زیادی دست اندرکار بودند، اما نباید از زحمات نیرو‌های شهرداری در تمیز کردن شهر پس از این مراسم نادیده گرفت، زیرا امروز صبح شهر بسیار تمیز بود که از آن‌ها تشکر می‌کنیم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان