تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۸

مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد بر اثر برف

مدیرکل راهدای و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به علت بارش سنگین برف و باران از صبح روز پنجشنبه، راه ارتباطی ۵۰ روستای این استان مسدود شده و تردد در آن‌ها امکان پذیر نیست.

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستای کهگیلویه و بویراحمد بر اثر برفرویداد۲۴  محمد نصیری راد روز پنجشنبه اظهار داشت: بیشتر این روستاها در شهرستان بویراحمد قرار دارند و با توجه به بارش سنگینن برف احتمال مسدود شدن راهای روستایی در استان نیز در حال افزایش است.

وی بیان کرد: ریزش متناوب برف در جاده های ارتباطی برفگیر و کوهستانی استان و بارش باران درسایر محورها سبب لغزنده شدن سطح جاده ها شده است.

نصیری راد تصریح کرد کرد: هم اکنون در محورهای یاسوج- سمیرم، یاسوج- اقلید، یاسوج- مارگون، یاسوج- لوداب، یاسوج-سپیدار، دشت روم، یاسوج سرفاریاب، یاسوج به سی سخت و یاسوج- بابامیدان برف می بارد و تردد در این مسیرها بدون رنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

وی افزود: به رانندگان توصیه کرد که پیش از تردد در این جاده ها، سیستم گرمایشی خودرو را بررسی و در صورت وجود مشکل فنی آن را تعمیر کنند.

نصیری راد عنوان کرد: همچنین همراه داشتن تجهیزات زمستانی و قرار دادن جیره خشک و لباس زمستانی گرم در داخل وسیله نقلیه برای استفاده در مواقع ضروری توصیه می شود.

وی افزود: ۲۲۰ راهدار با ۱۵۰ خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک در ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار هنگام بارش‌ها به صورت شبانه روزی مشغول عملیات راهداری و بازگشایی جاده‌ها هستند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲ هزار و ۸۴۶ کیلومتر و جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است.

این استان با هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یکهزارو ۶۷۴ روستا حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان