تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۰ دی ۱۳۹۸

سوئد افتتاح سفارت اتحادیه اروپا در تهران را پیگیری می‌کند

وزیر خارجه سوئد گفت که در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا، پیشنهاد تأسیس نمایندگی این اتحادیه در تهران در سطح سفارتخانه را مطرح می‌کند.

اتحادیه اروپا

رویداد۲۴ وزیر خارجه سوئد امروز (جمعه) در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا پیشنهاد خواهد کرد که نمایندگی دائم این اتحادیه در سطح سفارتخانه در ایران دایر شود.

او به شبکه «اس. اف. تی.» سوئد گفت، مطمئن نیست که دیگر اعضاء از پیشنهاد وی استقبال کنند، اما تأکید کرد که به عقیده وی این اقدام می‌تواند نشانه‌ای از حضور اتحادیه اروپا در منطقه و تمایلش به گفتگو باشد.
بیشتر بخوانید:
گذشت توافق برگزیت از سد مجلس عوام انگلیس
خانم لیندی در این راستا گفت که میان کشور‌های اتحادیه اروپا این توافق وجود دارد که اعضاء تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از خروج ایران از توافق هسته‌ای به کار گیرند.

نشست فوق العاده اتحادیه اروپا در سطح وزرای خارجه برای بررسی بحران در غرب آسیا امروز ساعت ۱۵ به وقت محلی برگزار می‌شود. خبرگزاری «رویترز» امروز در مطلبی به نقل از دیپلمات‌های اروپایی مدعی شد نمایندگانی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا امروز (جمعه) گردهم می‌آیند تا راهی برای دور کردن ایران و آمریکا از تقابل پیدا کنند.

این برای اولین بار نیست که اعضای اتحادیه اروپا پیشنهاد دفتر در تهران را مطرح می‌کنند. بحث تأسیس دفتری به مثابه سفارت در تهران از سال‌ها پیش مطرح است؛ خرداد ماه سال گذشته نیز برخی نمایندگان پارلمان اروپا به بهانه حفظ برجام پیشنهاد ایجاد دفتر رسمی این اتحادیه را در تهران داده بودند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وقت وزارت خارجه ایران در آبان ماه سال ۹۵ در اظهار نظری در این خصوص گفته بود: «از یک سال پیش بحث ایجاد این دفتر مطرح شده و بحث باز شدن دفتر اتحادیه توسط طرف اروپایی مطرح شد و در دست بررسی است و بعید می‌دانم این موضوع در کوتاه مدت اتفاق بیفتد.»

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اتحادیه اروپا ، سوئد
نظرات شما
پیشخوان