تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

وزیر خارجه عراق: درباره حضور ژنرال سلیمانی در فلوجه به برادران عرب توضیح داده‌ام

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد: هماهنگی‌های امنیتی که میان ایران، عراق، روسیه و سوریه وجود دارد، ادامه خواهد یافت و هرگز متوقف نخواهد شد.
رویداد۲۴- وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد: هماهنگی‌های امنیتی که میان ایران، عراق، روسیه و سوریه وجود دارد، ادامه خواهد یافت و هرگز متوقف نخواهد شد.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگویی با  شبکه تلویزیونی المیادین با اشاره به این که حامل پیام بغداد به کشورهای عربی درباره اوضاع فلوجه و اصرار مقامات عراق بر آزادسازی این شهر هستم، گفت: نبرد در فلوجه یک نبرد ملی است و ما بر بعد انسانی عملیات آزادسازی فلوجه تاکید داریم.

وی با اشاره به این‌که (ژنرال) سردار قاسم سلیمانی از مستشاران نظامی مورد اعتماد دولت عراق است، اعلام کرد: برادران عرب پرسش‌هایی درباره ژنرال سلیمانی داشتند و زمانی که موضع دولت عراق را درباره وی به برادران عرب توضیح دادم این برادران موضع ما را درک کردند و هیچ فرد دیگری مخالفت و ابراز شک و تردید ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این دیپلمات عالی عراقی تاکید کرد: تروریسم در عراق خطری است که همه کشورهای همسایه نظیر ایران، عربستان سعودی، ترکیه و اردن را تهدید می‌کند. چالش تروریسم که در عراق وجود دارد در سراسر این کشور بوده و حمایت از نیروی بسیج مردمی نیز سراسری است. بسیج مردمی یک پدیده منطقه‌ای و فرقه‌ای نیست و این نیرو از همه استان‌های عراق دفاع می‌کند. نیروی بسیج مردمی بخشی از اراده ملی است.

وزیر امور خارجه عراق درباره هماهنگی‌های منطقه‌ای عراق گفت: هماهنگی‌های امنیتی که میان ایران، عراق، روسیه و سوریه وجود دارد، ادامه خواهد یافت و هرگز متوقف نخواهد شد. این هماهنگی‌ها میان این چهار کشور، درباره مسائل امنیتی است و درباره موضوعات نظامی نیست. عراق درباره مسائل نظامی میدانی به قانون اساسی و قوانین داخلی خود متعهد است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان