تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۸

دلایل حضور دوباره دستفروشان در خیابان‌های پایتخت

عضو شورای شهر تهران ۵ دلیل حضور دوباره دستفروشان در برخی خیابان‌های پایتخت را تشریح کرد.
حضور دوباره دستفروشان
رویداد۲۴  حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران، درباره حضور مجدد دستفروشان همزمان با نزدیک شدن دو ماه پایانی سال در برخی از معابر و خیابان‌های پایتخت اظهار داشت: همه ساله دستفروشان در دو ماه بهمن و اسفند حضور بیشتری در شهر می‌یابند و این یکی از ویژگی‌های بازار است. مردم هم از طرفی به سمت و سوی تدارک وسایل شب عید می‌روند و به دلیل افزایش تقاضا و اقبال بیشتر مردم حضور دستفروشان پررنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه برخورد با دستفروشان باید قانونی و بر اساس مقررات حقوقی و شهری باشد، تاکید کرد:‌برخورد فیزیکی با دستفروشان به هیچ عنوان پسندیده نیست و شهرداران مناطق اقداماتی برای ساماندهی دستفروشان آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:
فیلم روز/ وقتی سر درددل دستفروشان مترو باز می‌شود
عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی مشکلات مربوط به اشتغال، افزایش قیمت‌ها و درآمد اندک گروه‌های پایین جامعه همچنین توسعه حاشیه تهران سبب گسترش دستفروشی شده و از سویی نیز این مسئله با اقبال شهروندان مواجه بوده است.

 حجت نظری، عضو شورای شهر تهران هم پیش از این اعلام کرد: گاهی اعلام شده که معابر را به شهروندان جهت دستفروشی اجاره می‌دهند که این مسأله خلاف قانون و حتی جرم است، ولی مشخص نیست که این منافع اقتصادی نامشروع به دست چه کسی مدیریت می‌شود.

وی گفت: من از این مدیریت بی‌اطلاعم، ولی امیدوارم شهرداری با اجرای مصوبه شورای شهر دست این افراد را از منافع نامشروع اقتصادی قطع کند.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دستفروشان
نظرات شما
پیشخوان