تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۸

اعزام نیرو‌های نظامی ژاپن به مدت یک سال در خاورمیانه/ دو هواپیمای گشت‌زنی و یک ناوشکن در راه خاورمیانه

اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن از جمله دو هواپیمای گشت‌زنی ژاپن امروز شنبه به خاورمیانه اعزام شدند و قرار است عملیاتشان را از ۲۰ ژانویه (۳۰ دی ۱۳۹۸) آغاز کنند.

نیرو نظامی ژاپن

رویداد۲۴ کیودو روز شنبه گزارش کرد یک ناوشکن ژاپنی هم قرار است از ۲ فوریه (۱۳ بهمن ۱۳۹۸) بنادر ژاپن را به مقصد منطقه ترک کند و یک ماه پس از آن هم گشت خود را آغاز کند.

دولت ژاپن روز گذشته (جمعه) به نیروی دفاع از خود نیروی دریایی این کشور دستور داد که یک ناوشکن و دو هواپیماهای گشت زنی را با هدف جمع آوری اطلاعات به خاورمیانه اعزام کند.

طرح اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن اواخر سال گذشته توسط هیات دولت تصویب شده بود این طرح برای کمک به ایمن کردن عبور و مرور کشتی های تجاری ژاپنی از طریق آبهای منطقه در میان افزایش تنش ها در خاورمیانه اجرا شده است.

دو هواپیمای گشت ژاپنی امروز شنبه اوکیناوا را به مقصد خاورمیانه ترک کردند تا اولین ماموریت جمع آوری اطلاعات توسط نیروهای دفاع از خود این کشور در خارج از کشور را انجام دهند.

این اعزام یک روز پس از آن صادر شد که تارو کونو وزیر دفاع ژاپن دستور اعزام آنها را صادر کرده بود مدت ماموریت این نیروها یک سال است اما می تواند با تأیید کابینه تمدید شود.

در همین حال وزرای دفاع ایران و ژاپن روز گذشته به صورت تلفنی گفت و گو کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان