تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور اوکراین:

خاطیان سقوط هواپیمای اوکراینی در اختیار دستگاه عدالت قرار خواهند گرفت/ به تعهدات حقوقی‌مان پایبند هستیم

رئیس جمهور گفت: همکاری متخصصان فنی ایران و اوکراین تا پایان تحقیقات سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی با جدیت ادامه خواهد یافت و نسبت به خاطیان این حادثه گذشت نخواهد شد.

رویداد۲۴  حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در دومین تماس تلفنی رئیس جمهور اوکراین با وی طی دو روز گذشته، با اشاره به انتشار بیانیه ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران و اعلام رسمی نتیجه تحقیقات سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، افزود: در این بیانیه اعلام شد که خطای انسانی موجب این سانحه بوده و افرادی که در این حادثه دخالت داشته‌اند به مقامات قضایی تحویل داده خواهند شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه همکاری‌ها برای تکمیل تحقیقات با مشارکت متخصصان اعزامی از اوکراین ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: همزمان به زودی اقدامات قوه قضائیه ایران برای رسیدگی به این موضوع آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: همانطوری که بدلیل از دست رفتن تعدادی از ایرانیان در این سانحه بسیار متاسف و اندوهگین هستیم، به همان شدت بخاطر اینکه از سایر ملیت‌ها نیز در این حادثه جان باخته اند اندوهگین هستیم.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه ما در ایران و شما در اوکراین باید به گونه‌ای تلاش کنیم که این فاجعه و غم را برای دو ملت قابل تحمل کنیم و غم و اندوه خانواده‌ها را کاهش دهیم، گفت: در آینده نزدیک یک نماینده ویژه را به کشور شما اعزام می‌کنم تا از نزدیک تاسف و تاثر ملت و دولت ایران را رسما به شما اعلام کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما به تمامی تعهدات حقوقی‌امان در این مسئله پایبند هستیم، گفت: به وزیر خارجه دستور می‌دهم با وزیر خارجه شما در تماس باشد و همکاری‌ها در این زمینه ادامه یابد.

«ولودیمیر زلینسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز در این گفت و گوی تلفنی با تسلیت دوباره این حادثه به دولت و ملت ایران، گفت: بیانیه امروز شما برای ما بسیار حائز اهمیت بود و رفتار قانونمند و همکاری‌های موثر ایران در این شرایط خاصی که برای کشورتان ایجاد شده برای ما قابل تقدیر است.

زلینسکی افزود: امیدوارم همکاری‌های بین ایران و کارشناسان اعزامی اوکراین تداوم یابد تا بتوانیم این تحقیقات را طبق پروتکل‌های حقوقی و قانونی به پایان برسانیم و هر چه سریعتر پیکر جان باختگان به خانواده‌های آنان تحویل گردد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حسن روحانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
0
همه جزو خاطیان هستند چون 3 روز تمام دروغ تحویل مردم دادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
0
خاطي خود شما آقاي رئيس جمهور هستيد كه رئيس شوراي امنيت ملي هستيد و فرودگاه هاي كشور را در حالت جنگي براي 24 ساعت تعطيل نكرديد. كي گزارش داده كه دو فروند كروز شليك شده در آسمان ايران است؟!
نظرات شما
پیشخوان