تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

پایان بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات/ چه کسانی رد صلاحیت شدند؟

نتیجه رد صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم منتشر شد. سخنگوی شورای نگهبان گفته ۹۰ نماینده کنونی مجلس به دلیل مسایل مالی رد صلاحیت شده‌اند.

رد صلاحیت ها

رویداد۲۴ زمان زیادی تا برگزاری انتخابات مجلس یازدهم باقی نمانده و خبر‌های رد صلاحیت‌های نامزد‌های انتخاباتی در میان سقوط هواپیمایی اوکراینی منتشر شد؛ خبری که هر چند دیده نشد اما اهمیت بسیاری زیادی داشت.

مرحله نخست رد صلاحیت‌ها توسط هیات‌های اجرایی وزارت کشور انجام شد و از صبح امروز مرحله دوم رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان انجام شد و اخبار آن به رسانه‌ها رسید. هر چند هیات‌های اجرایی زحمت شورای نگهبان را کم کرده بودند و نظر عمده فعالان سیاسی بر این بود که شورای نگهبان کار زیادی برای انجام ندارد، اما رد صلاحیت عمده فعالان سیاسی و بیش از صد نماینده کنونی مجلس نشان داد که کار شورای نگهبان هنوز خیلی زیاد است.

شیراز؛ نمایندگان منتقد رد صلاحیت شدند

حوزه انتخابیه شیراز چهار کرسی برای مجلس دارد و نمایندگان فعلی آن بهرام پارسایی، فرج‌الله رجبی، مسعود رضایی و علی اکبری هستند. بر اساس خبر‌های رسیده، بهرام پارسایی و مسعود رضایی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و از وضعیت فرج الله رجبی و علی اکبری خبر در درسترس نیست.

تهران؛ «نماینده‌هایی» که رد صلاحیت شدند

کلانشهر ایران که با توجه به جمعیت و ظرفیت، ۳۱ کرسی مجلس را به خود اختصاص داده بود و در مجلس فعلی همه آن‌ها از آن اصلاح طلبان بود، در این دوره باز هم با رد صلاحیت‌های متعددی روبه رو شد.

علی مطهری، محمود صادقی، الیاس حضرتی، بهروز نعمتی، مهدی شیخ، فاطمه سعیدی، طیبه سیاوشی، غلامرضا حیدری از نمایندگان اصلاح طلب فعلی هستند که رد صلاحیت شده‌اند. برخی از این نمایندگان به رویداد۲۴ گفته‌اند که هنوز نامه رسمی رد صلاحیت به دست آنها نرسیده است و این خبر را از رسانه‌ها شنیده‌اند.

به گزارش رویداد۲۴ از میان نمایندگان تهران، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده، احمد مازنی، پروانه مافی، محمدرضا بادامچی، سیدفرید موسوی، فریده اولاد قباد، ابوالفضل سروش، علیرضا رحیمی و علیرضا محجوب تایید صلاحیت شده‌اند.


بیشتر بخوانید: وزارت کشور روحانی، زحمت شورای نگهبان را کم کرد!


از اصولگرایان چه خبر؟

در میان چهره‌های شاخص اصولگرا، حمید رسایی، علیرضا زاکانی و مهدی کوچک‌زاده نمایندگان مجلس نهم هستند که رد صلاحیت شدند. مهدی کوچک‌زاده از نماینده‌های مجلس پیش به خبرنگار رویداد۲۴ گفته که خبر رسمی رد صلاحیت، به دستش نرسیده و اطلاعی از این بابت ندارد.

اصفهان کلانشهری با ۵ کرسی در مجلس

حمیدرضا فولادگر، ناهید تاج الدین، حیدر علی عابدی، احمد سالک و حسن کامران دستجردی از نمایندگان اصفهان در مجلس دهم هستند. حمیدرضا فولادگر و احمد سالک و حیدرعلی عابدی از همان ابتدا برای حضور در مجلس یازدهم ثبت نام نکردند و براساس خبر‌های شنیده شده ناهید تاج الدین رد صلاحیت شده است.

در بقیه شهر‌های ایران چه خبر است؟

رد صلاحیت‌ها مختص کلان‌شهر‌ها نبود و حتی نماینده‌های شهر‌های کوچک نیز از تیغ رد صلاحیت‌ها در امان نماندند.  نادر قاضی پور از ارومیه، محمدرضا تابش از اردکان، غلامرضا کاتب از گرمسار، سید حسین نقوی حسینی از ورامین، حمیده زرآبادی از قزوین، جلیل رحیمی جهان آبادی از تربت، منصور مردای از قروه، معصومه آقاپور از شبستر، فرهاد تجری از قصر شیرین، علی کاظمی از اردل، سکینه الماسی از عسلویه، محمد کاظمی از ملایر، محمد بیرانوندی از خرم آباد، قاسم میرزایی نکو از دماوند، ابوالفضل موسوی از یزد، محمد دامادی از ساری، عزیز اکبریان، محمدجواد کولیوند و محمود بهمنی از استان البرز، احمد همتی نماینده سمنان، محمد فیضی نماینده مردم اردبیل، حسین رضازاده از کازرون، عبدالکریم حسین‌زاده از نقده و اشنویه جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس و احمد همتی نماینده سمنان تا این لحظه از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند.

نام فاطمه راکعی، حمیده عدالت، صدیقه شکوری راد،شهیندخت مولاوردی و پیام برازجانی نیز در میان رد صلاحیت شدگان دیده می‌شود.

به گزارش رویداد۲۴ سخنگوی شورای نگهبان خبر داده که عمده دلایل برای رد‌صلاحیت‌ها دلایل اقتصادی و سوء‌استفاده از موقعیت شغلی و دخالت در اموری است که مربوط به آن‌ها نیست. 

تایید صلاحیت شدگان چه کسانی هستند؟

در میان چهره‌های شاخص چهره‌هایی که تایید صلاحیت شده‌اند، به این شرح هستند: محمدباقر قالیباف، حمیدرضا حاجی‌بابایی، مجتبی ذوالنوری، غلامرضا مصباحی مقدم، سید مصطفی میرسلیم، مجید انصاری، مسعود پزشکیان، الهام امین‌زاده، مرتضی آقا تهرانی، عبدالحسین روح الامینی، علی صوفی،  الیاس نادران و الهه راستگو.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
1
0
وقتی کسی مثل اقای مطهری رد میشه معنیش اینه که نظام فقط افراد چاپلوس و بله قربان گو میخاد ...رای نمیدیم
نظرات شما
پیشخوان