تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

تشکیل کارگروه ویژه سینمایی برای مذاکره با دادستانی

در پی مشکلات اخیر فیلم‌هایی سینمایی و بخصوص توقیف فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم» به دلیل پخش تیزرهایش از شبکه جم، کارگروهی ۹ نفره از سینماگران جهت مذاکره با دادستانی تشکیل شد.
رویداد۲۴-در پی مشکلات اخیر فیلم‌هایی سینمایی و بخصوص توقیف فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم» به دلیل پخش تیزرهایش از شبکه جم، کارگروهی ۹ نفره از  سینماگران جهت مذاکره با دادستانی تشکیل شد.

جلسه فوق‌العاده کانون کارگردان‌ها و شورای عالی تهیه‌کننده‌های سینما دیروز عصر آغاز شد و تا پاسی از شب ادامه داشت. طی این جلسه فوری که به بهانه تهدیدهایی از سوی مقامات قضایی که فیلم‌های سینمایی را به حاشیه کشانده بود و پایین کشیدن «آااادت نمی‌کنیمِ» ابراهیم ابراهیمیان از پرده‌های سینما، در خانه سینما برگزار شد.
قرار شده بود در این جلسه راهکارهایی برای پایان دادن به این جنجال‌ها و تعامل مقام‌های قضایی، داده شود و مشکلات فیلم‌هایی مثل «آااادت نمی‌کنیم» و چند فیلم دیگر که تیزرهاشان در شبکه «GEM» پخش شده بود، حل شود.

در پایان این جلسه، قرار می‌شود کمیته‌ای متشکل از ۹ سینماگر با دادستان تهران مذاکره کنند.

در پایان این نشست، علیرضا داوودنژاد، مازیار میری و محمد بزرگ‌نیا به عنوان نماینده‌های کانون کارگردان‌‌ها، انتخاب شدند. غلام‌رضا موسوی (رییس شورای عالی تهیه‌کننده‌ها)، منوچهر شاهسواری و یک تهیه‌کننده دیگر از کانون تهیه‌کننده‌ها در این جلسه حضور دارند. همچنین قرار شده است تا سه بازیگر نام‌آشنای سینمای ایران نیز در جلسه با دادستان تهران، حاضر شوند.

منبع: دیباچه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان