تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۸

استان‌های معین سیستان و بلوچستان تعیین شدند

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: شهر تهران، استان‌های البرز، خراسان رضوی، فارس، مازندران و کرمانشاه به عنوان استان‌های معین در حادثه سیل سیستان و بلوچستان تعیین شده‌اند.
سیل در سیستان و بلوچستان
رویداد۲۴  علی باقر زاده‬ رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی درباره اقدامات جامع و در دست اقدام آموزش و پرورش در خصوص جبران خسارت‌ها و عقب افتادگی‌های آموزشی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط این مناطق سیل زده رفت و آمد محدود است، هنوز به طور دقیق ارزیابی نداریم که به چه تعداد واحد‌های آموزشی آسیب وارد شده یا چه تعداد دانش آموز و همکار فرهنگی ما خانه‌هایشان خسارت دیده است. دیشب با مدیرکل استان صحبتی داشتم و ایشان موظف شدند که در مناطق سیل زده مستقر شوند و گزارش دقیق از اطلاعات بدهند که چه تعداد مدارس ما خسارت دیده اند.

وی ادامه داد: یک دستورالعملی نیز تهیه شد برای سیل مهربانی ۲ که سیل مهربانی یک را پیشتر در مناطق سیل زده گلستان، خوزستان و لرستان اجرا کردیم که طی آن قرار است برای استان سیستان و بلوچستان کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانش آموزان هفته آینده به صورت هماهنگ در سطح کشور جمع آوری و به این مناطق ارسال شود.

‏باقرزاده‬ با بیان اینکه شهر تهران، استان‌های البرز، خراسان رضوی، فارس، مازندران و کرمانشاه به عنوان استان‌های معین در این حادثه سیل برای استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: قرار است اگر تجهیزات و امکاناتی در این استان نیاز است یا کلاس تخریبی وجود دارد علاوه بر کمک‌های نقدی و غیرنقدی این استان‌های معین به جبران آن‌ها اقدام کنند. همچنین کمک‌های ویژه‌ای را این استان‌ها برای سیستان و بلوچستان باید آماده کنند از جمله ارسال بسته‌های آموزشی از کتاب و مجله تا اعزام مشاور برای رسیدگی به مسائل روحی و روانی بچه‌ها.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه‌ی وزارتی‬ بیان کرد: آقای عطاران معاون بسیج وزارتخانه که مشاور سازمان نهضت سوادآموزی هم هستند و دوره گذشته تجربه خوبی در این زمینه داشتند، معین مستقر ما در منطقه شدند که بروند و در یکی از شهرستان‌های این استان مستقر شوند و اطلاعات دقیق به ما بدهند و کاری کنند که کمک‌ها درست صورت بگیرد. سازمان پژوهش نیز موظف شد اگر کتابی دانش آموزان این مناطق نیاز دارند، تامین و ارسال کنند. همچنین آقای کریمی فر مدیرکل پشتیبانی آموزش و پرورش هم پیگیر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت وام بانکی از بانک ملی برای کمک به همکاران فرهنگی این استان هستند. آقای حمیدی نیز قرار است بسته تبلیغی و ترویجی را تهیه کنند. همچنین مدیرکل نوسازی کشور نیز تیم‌هایی را طی امروز و فردا به منطقه ارسال می‌کنند و خود آقای رخشانی مهر نیز جمعه به این استان سفر می‌کنند تا ارزیابی دقیقی از خسارت‌ها بشود و از محل اعتبارات در اختیار یا اعتبار حوادث غیرمترقبه و یا کمک خیرین برای نوسازی و تجهیز و تعمیر مدارس خسارت دیده اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:
به گفته باقرزاده قرار است بخاری‌های نفتی استانداردی که طی ماه‌های گذشته در پروژه جایگزینی بخاری‌های نفتی غیراستاندارد و استاندارد در این استان صورت گرفت، از مدارس جمع آوری شود و فرایند اداری آن طی شود تا این بخاری‌ها در اختیار مردم منطقه قرار بگیرد.
 
وی همچنین درباره سایر اقدامات نیز گفت: سازمان بسیج فرهنگیان نسبت به شناسایی و سازماندهی گروه‌های جهادی برای اعزام به منطقه اقدام می‌کنند و آقای زینی وند نیز نسبت به ساماندهی موسسان غیردولتی برای ارسال مدرسین خوب به منطقه برای جبران موارد درسی قرار است اقدام کنند.
 
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در پاسخ به این پرسش که برای جبران ساعت‌های آموزشی که مشخص نیست تا چه زمانی در این مناطق به تعویق خواهد افتاد و جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی آن‌ها آیا امکان دارد که زمان پایان تحصیلی در این مناطق به تعویق بیفتد، بیان کرد: سال تحصیلی که، چون قانون برایش وجود دارد نمی‌تواند به تعویق بیفتد، اما در حوزه جبران ساعت‌های آموزشی ۵ استان معین قرار است کمک کنند تا به طریق‌های مختلف بحث آموزشی جبران شود. ما هفته گذشته دستورالعملی را به استان‌ها ابلاغ کردیم که اگر در هر منطقه‌ای به هر دلیلی مدرسه تعطیل شود، مسئولان منطقه باید با روش‌های پیشنهادی که در دستورالعمل آمده آن ساعت‌ها را جبران کنند. مثلاً استفاده از فرصت‌های ۵ شنبه‌ها یا دیرتر تعطیل کردن مدارس و...
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان