تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۸

وزارت بهداشت تدابیر لازم را برای مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان اندیشیده است

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت بهداشت تمامی تدابیر لازم را برای جلوگیری از بیماری‌های واگیر در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان انجام داده و جای نگرانی نیست.

وزارت بهداشت تدابیر لازم را برای مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان اندیشیده استرویداد۲۴ حسینعلی شهریاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: وزیر بهداشت و درمان به همراه معاونان این وزارتخانه از مناطق سیلزده جنوب این استان بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات بهداشتی سیلزدگان قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: بعد از این بازدید مشکلات بهداشتی این مناطق بررسی شد و تخریب سرویس‌های بهداشتی مشکلاتی را ایجاد کرده که باید آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اینک گروه‌های بهداشتی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در منطقه فعال شده‌اند و در صددیم برنامه‌ریزی بیشتری در این زمینه انجام دهیم.
وی با بیان اینکه خانه‌های بهداشت مناطق سیلزده فعال هستند، افزود: کارشناسان بهداشتی آموزش‌های بهداشتی لازم را به مردم آموزش می‌دهند و سعی می‌شود تا بحران بیماری‌های واگیر کنترل شود.
شهریاری یادآور شد: گروه‌های بهداشتی و جهادی آماده هستند و در صورت اعلام نیاز وزارت بهداشت به این مناطق اعزام می‌شوند.
وی گفت: مجمع خیرین سلامت کشور نیز فراخوان لازم را به تمامی مجامع استانها ارسال کرده و تاکنون یک میلیارد تومان توسط خیرین این مجمع جهت کمک به سیلزدگان سیستان و بلوچستان جمع آوری شده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان