تاریخ انتشار: ۰۷:۱۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۸
یاهو نیوز گزارش داد.

تاکتیک ایران برای منهدم کردن ناو‌های آمریکا در خلیج فارس

ایرانی‌ها تقریباً یک سال پیش، یک ماکت ناوهواپیمابر غول پیکر به مقیاس ۱: ۱ را ساختند. موشک‌های شلیک شده به این هدف فرضی کاملا واقعی بود به همین خاطر عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهد که این ماکت پس از حمله ایران به کلی منهدم شده است.

ناو‌های آمریکا در خلیج فارس

  رویداد۲۴جاسم السلامی در یاهونیوز نوشت: در سال ۲۰۱۵، ایران در جریان یک رزمایش حمله گسترده‌ای به ماکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی از کلاس نیمیتز Nimitz ترتیب داد، اتفاقی که حتی تلویزیون ایران، آن را به نمایش گذاشت.

این یک نمونه آشکار از تاکتیک‌های تهاجمی نیروی دریایی ایران است که در آن کشتی‌های جنگی توسط هلیکوپتر‌ها و موشک‌های پرتاب شده از ساحل پشتیبانی می‌شوند. اکنون آمریکا و ایران بر سر توافق هسته‌ای به بن بست رسیده‌اند و بررسی این موضوع بی ارتباط به این قضیه نیست.
بیشتر بخوانید:
ظریف: با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم/ برای مذاکره با عربستان آماده‌ایم
ایرانی‌ها تقریباً یک سال پیش، یک ماکت ناوهواپیمابر غول پیکر به مقیاس ۱: ۱ را ساختند. موشک‌های شلیک شده به این هدف فرضی کاملا واقعی بود به همین خاطر عکس‌های منتشر شده در خبرگزاری‌های ایران به تاریخ ۲۵ فوریه نشان می‌دهد که این ماکت پس از حمله ایران به کلی منهدم شده است.

این رزمایش در نزدیکی جزیره لارک در محدوده تنگه هرمز انجام شد و همزمان محمدعلی جعفری رئیس وقت سپاه پاسداران ایران و علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در جزیره لارک حاضر بودند.

ابتدا، قایق‌های تندرو نیروی دریایی سپاه یک عملیات ویژه را برای محاصره ناو و محدود کردن قدرت مانور آن انجام دادند. ده‌ها قایق موتوری کوچک مسلح به مین‌های مغناطیسی دور ناو می‌گشتند. تلویزیون ایران گفت که منطقه وسیعی در کمتر از ۱۰ دقیقه مین گذاری شده است.

در مرحله دوم، قایق‌های موتوری با موشک‌های ۱۰۷ میلیمتری که راکت‌های کوچکی به حساب می‌آیند و توان غرق کردن یک ناو جنگی را ندارند، به این ناو هواپیمابر غول پیکر حمله کردند.

ایران می‌تواند این تاکتیک را به عنوان روشی برای غیرفعال کردن سیستم‌های مهم دفاعی مانند رادارها، توپ‌های دفاعی Phalanx CIWS و سکو‌های پرتاب موشک به کار بگیرد.

در مرحله بعد، قایق‌های تجهیز شده به موشک‌های کروز کوچک که به احتمال زیاد موشک‌های کروز ضد کشتی "سی ۷۰۴" ساخت چین هستند به این کشتی حمله کرده و پشت سر هم ۱۲ موشک کروز را به سمت هدف خود شلیک کردند.

مرحله سوم و نهایی این رزمایش هم پشتیبانی موشکی از ساحل بود که طی آن ایران در یک حمله هماهنگ، دو موشک کروز و دو موشک بالستیک را به سمت هدف پرتاب کرد.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان