تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

مفتی فربه داعش کیست و چگونه بازداشت شد؟ + تصاویر

مفتی فربه داعش در موصل دستگیر شد. این مفتی داعش به حدی فربه و چاق بود که برای انتقال او از وانت استفاده کردند. دستکاه امنیتی عراق اعلام کرد این مفتی فربه داعش در منطقه «حی المنصور» شهر موصل بازداشت شد.

مفتی داعش

رویداد۲۴ مفتی فربه داعش که دستور منفجر کردن مرقد یونس پیامبر (ع) و اعدام شماری از مخالفان این گروه تروریستی را صادر کرده بود، در موصل دستگیر شد.

به گزارش العربیه، مفتی فربه داعش در موصل عراق که روزگاری در عملیات اعدام مخالفان این گروه تروریستی دست داشته و فتوای منفجر کردن مرقد یونس پیامبر (ع) را صادر کرده بود، روز گذشته از سوی نیرو‌های امنیتی عراق دستگیر شد.مفتی داعش

بخش اطلاع رسانی دستگاه امنیتی عراق در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد نیرو‌های امنیتی روز پنج شنبه موفق شدند مفتی چاق و فربه داعش را که ملقب به «ابوعبدالباری» بود، بازداشت کنند.

در بیانیه دستگاه امنیتی عراق آمده است: تیم ضربت وابسته به فرماندهی پلیس نینوا طبق اطلاعات بدست آمده و پس از بررسی، جستجو و پیگیری‌های مداوم توانست مسئول امور شرعی و مفتی داعش معروف به «شفاء النعمه» و ملقب به «ابو عبدالباری» را بازداشت کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این مفتی فربه داعش به عنوان خطیب در شماری از مساجد شهر (موصل) فعالیت می‌کرد و به خطبه‌های تحریک آمیزش علیه نیرو‌های امنیتی معروف بود. او افراد را به پیوستن به داعش و بیعت با آن تشویق می‌کرد و تفکرات افراطی را در زمانی که داعش بر موصل مسلط بود، رواج می‌داد.مفتی داعش695


دستکاه امنیتی عراق اعلام کرد این مفتی فربه داعش در منطقه «حی المنصور» شهر موصل بازداشت شد.

گفتنی است مرقد تاریخی یونس پیامبر (ع) از جایگاهی ویژه در میان مردم موصل برخوردار است. در سال ۲۰۱۴ گروه تروریستی داعش در ادامه تخریب تمامی مساجد دارای ضریح و مرقد، اقدام به منفجر کردن این بنای تاریخی کرد.

گروه تروریستی داعش از ژوئن سال ۲۰۱۴ تا زمان آزادسازی موصل بوسیله نیرو‌های عراقی در ژوئیه ۲۰۱۷ کنترل این شهر را در دست داشت.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: داعش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
0
خداروشکر.دستمریزاد.کاش وقتی می خواستن بکشنش بندازنش جلوی سگهای وحشی مث خودشون زنده تیکه تیکش کنن
نظرات شما
پیشخوان