تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
قرارداد سری با بهترین پاسور جهان

چینی‌ها پای سعید معروف طلا ریختند!

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در ۳۴ سالگی همچنان جزو ستاره‌های جهان به حساب می‌آید که هر سال مشتریان زیادی از لیگ‌های مختلف دارد.

چینی‌ها پای سعید معروف طلا ریختند!رویداد۲۴ در خاطرمان نداریم که بازیکنی از والیبال ایران در لیگ چین به میدان رفته باشد، اما این اتفاق برای اولین بار توسط سعید معروف، مغز متفکر تیم ملی ایران رقم خورد. تقریبا 6 ماه قبل بود که پاسور تیم ملی ایران حضور خود را در تیم بایک موتور قطعی کرد و تصور بر این بود که بعد از جام جهانی ژاپن، معروف هم مثل لژیونرهای اروپایی در ترکیب تیم جدیدش به میدان خواهد رفت.

تصمیم چینی‌ها مبنی بر استارت لیگ والیبال این کشور بعد از رقابت‌های انتخابی المپیک باعث شد تا معروف فقط چند هفته ای را برای تمرین به سرزمین اژدهای زرد برود و سپس برای حضور در تمرینات تیم ملی به تهران برگردد.

سفر تیم ملی ایران به چین برای کسب سهمیه المپیک، برای سعید معروف بی برگشت بود چون او از جیانگمن خودش را به بیجینگ رساند تا در تمرینات تیم جدیدش شرکت کند. امروز هم تصویری از کاپیتان تیم ملی ایران با پیراهن شماره 7 بایک موتور منتشر شد تا این بازیکن رسما کار خود را در سوپرلیگ چین آغاز کند.

در ماههای اخیر که معروف قرارداد خود را با تیم چینی قطعی کرده بود، اخبار زیادی از او در رسانه های چینی منتشر شد. خیلی از رسانه ها به دنبال انتشار جزییات قرارداد این والیبالیست باتجربه ایرانی بودند، اما باشگاه بایک موتور دست رد خود را به سینه آن ها زد و از تصمیم خود برای فاش نشدن رقم قرارداد معروف خبر داد.

وقتی سری به رسانه‌های چینی می زنیم تا از جزییات قرارداد معروف باخبر شویم، خیلی از آن‌ها از عقد این قرارداد با رقمی چشمگیر خبر دادند. به هر حال این اتفاق اصلا هم غیرمنطقی نیست. بدون شک مبلغ قرارداد یکی از عوامل اصلی برای کشاندن معروف از قلب اروپا به شرق آسیا بوده است. کاپیتان تیم ملی ایران سال گذشته را در ترکیب تیم سیه نا در سری‌آ بازی کرد، اما با توجه به وضع مالی نه چندان خوب تیم های ایتالیایی قرارداد چشمگیری امضا نکرده بود.

در عوض باشگاه‌های چینی حسابی در رشته والیبال سرمایه گذاری کردند تا سطح لیگ والیبال این کشور هم مثل فوتبال و بسکتبال با جذب ستاره‌های خارجی بالا برود. لئوناردو لیوا، دریافت کننده کوبایی و کوین له‌روکس از فرانسه دیگر ستاره‌های خارجی بایک موتور به حساب می آیند که معروف را در این تیم چینی همراهی خواهند کرد.

بایک موتور که فصل گذشته به عنوان نایب قهرمانی سوپرلیگ چین رسید و پایین تر از شانگهای ایستاد، در فصل جدید امیدوار است با جذب ستاره‌هایی همچون سعید معروف بتواند گوی سبقت را از رقبا ربوده و به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

چینی‌ها پای سعید معروف طلا ریختند!

سعید معروف البته سابقه عقد قراردادهای چشمگیر را قبلا هم داشته است. هنوز انتقال تاریخی او به تیم زنیت کازان روسیه با مبلغ یک میلیون یورو برای 4 ماه را کسی از یاد نبرده؛‌ اتفاقی که در روزهای ابتدایی سال 2015 یک خبر ویژه نه در تنها والیبال ایران بلکه دنیا بود. معروف که فقط برای نیم فصل چنین مبلغی را از باشگاه روسی دریافت کرده بود، توانست همراه با این تیم به عنوان قهرمانی در روسیه و لیگ قهرمانان اروپا برسد.

حالا با گذشت 5 سال از آن روزها بعید نیست کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در 34 سالگی بابت بازی کردن در تیم بایک موتور قراردادی بیش از یک میلیون یورو هم امضا کرده باشد؛ مبلغی که باعث شده او در سال المپیک از سطح اول والیبال دنیا دور شود و در چین توپ بزند. در صورتی که مبلغ این قرارداد به صورت رسمی فاش شود، حتی می‌توان معروف را گرانترین بازیکن تاریخ والیبال ایران هم نامید.

 

 

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
1
نوش جونش بیشتر ازیناحقشه
نظرات شما
پیشخوان