تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۸
لاریجانی در دیدار تشکل‌های صنفی معلمان عنوان کرد:

دغدغه نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات معلمان

دیدار بشیر الحداد نائب رییس مجلس نمایندگان عراق با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حل مشکلات معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش گفت: سبک کردن بار وزارت آموزش و پرورش، انتقال برخی کارها به مردم و استفاده از فناوری برای تحقق عدالت آموزشی از جمله اقداماتی است که می‌توان با انجام آنها، مشکلات آموزش و پرورش را کاهش داد.

دغدغه نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات معلمانرویداد۲۴ تشکل‌های معلمان و مسئولان کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور امروز (یکشنبه، ۲۹ دی ماه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

لاریجانی در دیدار با تشکل‌های معلمان و مسئولان کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور اظهار داشت: پایه توسعه و قدرت کشور آموزش و پرورش است و تردید نداریم که هر آن چه از دستمان برمی‌آید، باید برای آموزش و پرورش کشور انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد و تقویت تشکل‌های مدنی معلمان بیان کرد: قانونی که مجلس تصویب کرده راه را برای تشکل‌های مدنی و صنفی معلمان هموار کرده است.

او با بیان این که تشکل‌های مدنی مسیر گفت‌وگو را شکل می‌دهند، افزود: ارتباط معلمان با بخش‌های حکومتی باید تقویت شود. مجلس و معلمان ارتباط خوبی دارند و برای ایجاد ارتباط بین معلمان و سایر قوا نیز باید تلاش کرد.

لاریجانی بیان کرد: پیشنهاد شما که بخشی از بار وزارت آموزش و پرورش به دوش تشکل‌های رسمی معلمان نهاده شود، مثل نظام‌ مهندسی، قابل بررسی است و باید مجلس و دولت دنبال نمایند.

او با بیان این که اگر برخی از امور وزارت آموزش و پرورش به معلمان محول شود نتایج خوبی حاصل می‌شود، افزود: تاکنون طرح تشکیل نظام معلمان در مجلس مطرح نشده است. لذا خوب است برای تهیه لایحه نظام معلمان با وزارت آموزش و پرورش گفت‌وگو شود تا نظراتشان را بدهند و لایحه‌ای مورد وفاق طرفین به مجلس ارائه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که بخش ستادی وزارت آموزش و پرورش سنگین و غیر چالاک است و هر چه این بخش سبک‌تر و پویاتر شود برای کشور نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت، گفت: سیستم دیوانی کشور متناسب با شرایط فعلی نیست و کمبود را نه رفع بلکه سرشکن می‌کند که مشکلات فعلی مانند کسری بودجه نیز مزید بر علت شده است.

او با بیان این که دردها را همه می‌دانند، مهم پیدا کردن راهکار است، افزود: نمایندگان مجلس دغدغه معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش را دارند و به دنبال حل مشکلات آنها هستند، لذا باید دردمندانه به دنبال راه حل باشیم و می‌توان با پیدا کردن راه حل صحیح، برخی مشکلات این حوزه را رفع کرد.

لاریجانی اظهار داشت: سبک کردن بار وزارت آموزش و پرورش، انتقال برخی کارها به مردم و استفاده از فناوری برای تحقق عدالت آموزشی از جمله اقداماتی است که می‌توان با انجام آنها، مشکلات آموزش و پرورش را کاهش داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار این مطلب که با توجه به کسری بودجه موجود در وزارت آموزش و پرورش باید درآمد ایجاد کنیم، از اعضای کمیسیون تلفیق خواست تا در ترمیم بودجه سال آینده، راهکارهایی جدی برای ترمیم معیشت معلمان اتخاذ کنند.

او افزود: برای حقوق شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش نیز راه‌کارهایی را اخذ کرده‌ایم تا بیش از ۱۵ درصد افزایش حقوق داشته باشند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان