تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

امتیازی برای خانواده‌های اهداکننده عضو

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از تصویب طرح معافیت یکی از فرزندان ذکور خانواده‌هایی که اهدای عضو در اثر مرگ مغزی در جلسه کمیسیون متبوع خود خبر داد.
اهدای عضو
رویداد۲۴  محمد حسین قربانی در تشریح جزییات دستورکار نشست امروز (دوشنبه ۳۰ دی ماه) کمیسیون بهداشت و درمان از حضور مسئولان بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و معاونین وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبر داد و گفت: بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص اجراء بند الف ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه و بند ج تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۳۹۸ و همچنین همسان سازی بیمه‌ها دستور کار اول کمیسیون بهداشت مجلس بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به بررسی تامین منابع بیمه‌ها در سال ۹۹ و حذف هم پوشانی بیمه‌ای در کمیسیون بهداشت مجلس، اظهار کرد: راهکار‌های برداشتن سقف ارائه خدمات توسط دستگاه‌های بیمه گر برای بیمارستان‌های بخش دولتی و خصوصی یکی موضوعات بسیار مهمی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که بی تردید یکی از مسائل مهم حوزه سلامت است.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع دومی که در کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: طرح معافیت یکی از فرزندان ذکور خانواده‌هایی که اهدای عضو در اثر مرگ مغزی، موضوعی دیگری بود که در جلسه امروز بررسی و تصویب شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: اهدای عضو در اثر مرگ مغزی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند جان هزاران بیمار نیازمند را نجات داده و هزینه‌های سنگین اداره این بیماران را کاهش دهد. افزایش و گسترش فرهنگ این کار خیر، نیاز به فرهنگ‌سازی و مشوق‌های دارد که با اجرای این طرح ایجاد می‌شود.

لازم به ذکر است که در ماده واحده این طرح آمده: سازمان نظام وظیفه مکلف است پس از استیذان مقام معظم رهبری یکی از فرزندان ذکور خانواده‌ای که یکی از فرزندان آن‌ها در اثر مرگ مغزی داوطلبانه اهدای عضو داشته است، از خدمت سربازی معاف نماید.
منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خدمت سربازی
نظرات شما
پیشخوان