تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
معاون شهردار:

احتمال خرابکاری در آبگرفتگی گسترده اهواز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از مسدود شدن احتمالا عمدی خط اصلی جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی خیابان نخلستان در بارندگی آذرماه و احتمال خرابکاری در این مورد خبر داد.

احتمال خرابکاری در آبگرفتگی گسترده اهوازرویداد۲۴  علیرضا عالی‌پور در جلسه‌ بررسی آخرین اقدامات انجام شده در زمینه بازسازی و جبران خسارات ناشی از بارندگی شدید و آبگرفتگی آذرماه سال جاری که امروز (یکم بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه رفع مشکلات بارندگی شدید آذرماه، خط جدید دفع آب‌های سطحی و یک ایستگاه پمپاژ جدید در شهرک دانشگاه ایجاد شد. تست این خط جدید انجام شده اما باید عملکرد آن را زیر بار بارندگی مشاهده کنیم.

وی افزود: مشکل اصلی ما در این منطقه در زمان بارندگی، از نظر پمپاژ از سمت دانشگاه به پایین‌دست بوده است یعنی تخلیه خوب انجام نمی‌شد که برای رفع آن، مسیرهای زیادی توسط آبفا شکافته شده و اغلب ترمیم انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: پس از بارندگی و آبگرفتگی‌های گسترده در آخر آذرماه، هنگام لایروبی و رفع انسداد خطوط فاضلاب مشاهده شد که مقادیر زیادی کیسه شفته آهک و سنگ جدول در خط اصلی جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی در خیابان نخلستان که آخرین خط جمع‌کننده شهرک دانشگاه، فرهنگ‌شهر، معین‌زاده و بهارستان است، ریخته شده بود. این مورد، مشکوک به خرابکاری بود زیرا به اندازه یک کامیون شفته آهک و سنگ جدول به طرز ماهرانه‌ای در یک منهول جاگذاری شده بود.

عالی‌پور در خصوص دفع آب‌های سطحی، بیان کرد: از سوی سازمان شهرداری‌های کشور عنوان شده که به منظور دفع آب‌های سطحی اهواز، منابع اعتباری مورد نیاز در اختیار ما قرار می‌گیرد. در این خصوص، تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد شده و مطالعات طرح جامع دفع آب‌های سطحی و مطالعات فاز ۲ را در اختیار این قرارگاه قرار داده‌ایم. نقاط بحرانی را مشخص کرده‌ایم و بازنگری طرح جامع و طراحی و اجرای فاز ۲ این طرح به عهده قرارگاه خاتم‌الانبیا خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به هشدارهای مدیریت بحران در خصوص بارندگی فردا (۲ بهمن‌ماه)، هماهنگی لازم انجام شده و از هم‌اکنون برای تامین ماشین‌آلات، احداث خاکریز و سیل‌بند و ترمیم نقاط آسیب‌پذیر احتمالی، تمهیدات اندیشیده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خطاب به حسینی‌زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص ارائه گزارشی مبنی بر عدم انجام کامل لایروبی و جمع‌آوری لجن‌ها در اهواز توسط شهرداری اظهار کرد: این در حالی است که روز گذشته رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در مصاحبه‌ای از شهرداری تقدیر ویژه‌ای کرده است. حداقل زمانی که می‌خواهید چیزی اعلام کنید، با هم هماهنگ باشید.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان