تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸

آخرین میزان خسارات میلیاردی سیل در استان سیستان و بلوچستان

یاوری درباره آخرین میزان خسارات وارده بر اثر وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان توضیحاتی داد.

سیل در سیستان و بلوچستان

رویداد۲۴ کریم یاوری مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: خسارات وارده بر اثر وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان حدود ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه خسارات وارده در بخش‌های مختلف زیربنایی، آب شهر و روستا و مناطق، مسکن، راه، برق، آموزش، حوزه‌های کشاوری و عشایری، انتظامی و غیره رخ داده است، افزود: بیشترین خسارت به ترتیب با ۵۸۰ میلیارد تومان در بخش راه‌ها، ۸۲۰ میلیارد تومان در بخش مسکن و ۶۴۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی گزارش شده است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه به اعلام نیاز‌های سیل زدگان توسط فرمانداری‌ها و ستاد بحران جنوب استان سیستان و بلوچستان انواع پتو و زیر انداز، تانکر‌های آب کوچک، کفش، لباس گرم، کنسرو غذا، پوشک بچه، لوازم التحریر، لباس کودک، انواع بخاری‌های برقی و گازی، کپسول گاز، ماشین آلات و تجهیزات همانند کنتور برق، پمپ لجن کش و سیمان و سایر ماشین آلات و تجهیزات راه سازی و کشاورزی از جمله نیازمندی‌های فوری در این استان است.


بیشتر بخوانید: چه شد که سیستان و بلوچستان را آب برد؟ +فیلم


یاوری با بیان اینکه کارفرمایان، کار آفرینان، کارگران و تشکل‌های صنفی در حال جمع آوری و ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده هستند، گفت: طبق دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه به طور مستمر در حال پیگیری امورات کلی مردم در این استان به ویژه افراد سالمند و ناتوان و کودکان و زنان سرپرست خانوار است.

وی گفت: پیشنهاداتی برای تهیه و تأمین و اختصاص منابعی برای بازسازی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان و مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بازسازی مشاغل از بین رفته، تعریف یارانه دستمزدی برای کارگران و سایر امور تحت سیطره این وزارتخانه صورت گرفته و در حال پیگیری و اقدامات لازم برای اجرایی شدن است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان