تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸

تصمیم عجیب AFC برای بازی استقلال و شهر خودرو

اعلام برنامه جدید سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پلی آف ACL2020 در منطقه غرب باعث شد تا در صورت حضور ایرانی ها، دبی به جای دوحه میزبان بازی ها شود.

لیگ قهرمانان آسیا

رویداد۲۴ پیش از این همه از شهر دوحه به عنوان میزبان احتمالی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا نام می بردند اما در فاصله چند روز از شایعات رقم خورده در خصوص سلب میزبانی از نماینده های ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی برنامه بازی ها را تغییر و از شهر دبی به عنوان میزبان دو بازی استقلال و شهرخودرو مقابل رقبای کویتی و بحرینی نام برده است.

ای اف سی در شرایطی دبی در امارات را به عنوان شهر ثالث برای میزبانی نماینده های ایران معرفی کرده است که سه روز بعد از تاریخ اعلام شده تیم های برتر این مرحله باید به مصاف دو نماینده قطر یعنی الریان و السیلیه در شهر دوحه بروند. آن هم در شرایطی که بنا به مشکلات و اختلافات دیپلماتیک میان امارات و قطر هیچ پرواز مستقیمی از دبی به دوحه نیست و کاروان تیم های برنده باید با پرواز غیرمستقیم و توقف چند ساعته از مسیر مسقط یا کویت دوباره راهی دوحه شوند.

با این تفاسیر چه برای استقلال چه برای شهرخودرو یا حتی دو رقیب کویتی و بحرینی بهترین شرایط این بود که اگر بنا به بازی در شهر ثالث است دوحه را در اولویت قرار می دادند چون به این ترتیب برای پلی آف نهایی با نماینده های قطر دیگر نیازی به خستگی پرواز آن هم به صورت غیرمستقیم را به جان نمی خریدند به خصوص دو نماینده ایران که با شرایط آب و هوایی دوحه همین طور شرایط استادیوم های این کشور نیز بیشتر آشنا می شدند.


بیشتر بخوانید: رابطه ماجرای هواپیمای اوکراینی با محرومیت ایران از میزبانی


حال باید منتظر ماند و دید در سفر مدیران عامل چهار نماینده آسیایی ایران به همراه دبیرکل فدراسیون فوتبال به مقر ای اف سی در کوالالامپور و دیدار آنها با شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون آیا تغییری در استراتژی مد نظر برای برگزاری بازی ها در کشور ثالث اتخاذ می شود یا خیر؟ گرچه بعید به نظر می رسد برای پلی آف که برنامه آن رسما اعلام شده تغییری اعمال شود اما اگر بنا به این باشد که این دو بازی در زمین بی طرف باشد پس بهتر این است تا تلاش ها برای تغییر محل میزبانی از دبی به دوحه صورت بپذیرد تا دو نماینده ایران در صورت صعود از این مرحله برای بازی بعدی با نماینده های قطر در زمان 72 ساعت بتوانند ریکاوری مناسب و ایده آلی داشته باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان