تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
صالحی‌امیری:

باید زمینه بازگشت ورزشکاران مهاجرت کرده را مهیا کنیم

رییس کمیته ملی المپیک ایران با بیان اینکه باید زمینه بازگشت ورزشکاران مهاجرت کرده مهیا شود، گفت: ورزشکاران مهاجرت کرده ما رویکرد سیاسی ندارند، اما می‌توانند ابزار سیاسی دیگران شوند.

باید زمینه بازگشت ورزشکاران مهاجرت کرده را مهیا کنیمرویداد۲۴ «سیدرضا صالحی‌امیری» عصر سه‌شنبه در نشست روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: مجموعه فشارها بر کشور، یک پازل از فشارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که در حوزه ورزش تعلیق ورزش ایران و مهاجرت نخبگان آن را دنبال می کنند.

وی افزود: سرمایه انسانی از ابزارهای مهم توسعه هستند و توسعه بدون ابزار انسانی راه به جایی نخواهد برد. در مهاجرت دو مفهوم (گردش نخبگان) که مهاجرت کننده به سرزمین مادری عرق دارد و به آن باز خواهد گشت و دیگر مفهوم (فرار نخبگان) را داریم که در این مورد کینه و تنفر موجب مهاجرت می شود که در تحلیل ها باید به این دو مفهوم توجه کنیم.

این مقام مسوول افزود: مهاجرت چیز جدیدی در کشور نیست و ۵ دهه در ایران با شدت و حدت متفاوت صورت گرفته است. مهاجرت برای کشورها هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید. هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که مهاجرت پذیر و یا مهاجرت کننده نداشته باشد.

رییس کمیته ملی المپیک اظهار کرد: هیچ کشوری به اجبار و با ایجاد موانع نمی‌تواند از مهاجرت جلوگیری کند بلکه مجموعه اقدامات حوزه‌های مختلف کشورها به تصمیم گیری فرد برای مهاجرت می‌انجامد. مهاجرت ورزشکاران موضوعی کلان است و باید از هر گونه تحلیل شخصی و عکس‌العمل‌های شتاب زده و احساسی که لطمات جبران ناپذیری دارند پرهیز کنیم.


بیشتر بخوانید: مهاجرت کیمیا علیزاده تایید شد/ رفتم که مانند هادی ساعی نباشم


وی با بیان اینکه پدیده فوق نیازمند رصد و مطالعه دقیق جامعه و تصمیم گیری عقلانی است و نباید دچار انحراف تحلیل شویم، تاکید کرد: ورزش در آخرین سطح از مهاجران کشور قرار دارد که حدود ۲۰ نفر هستند و ما باید زمینه بازگشت تک تک آنها را به کشور مهیا کنیم و راه بازگشت آنها را مسدود نکنیم. باید از هر گونه برخورد افشاگرانه، تخریبی و انتقام جویانه در خصوص ورزشکاران پرهیز کنیم.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان