تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
علی بختیار در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مذاکرات جهانگیری و عارف با شورای نگهبان مثبت بوده است/ در روزهای آینده افراد بسیاری تایید صلاحیت می‌شوند

مذاکرات فراکسیون امید با شورای نگهبان ادامه دارد. علی بختیار عضو اصلاح طلب فراکسیون امید مجلس می‌گوید: در روزهای آینده تعداد قابل ملاحظه‌ای از افراد همفکرمان تایید خواهند شد.

علی بختیار

رویداد۲۴  محمد آیتی: شمارش معکوس برای اعلام‌نظر شورای نگهبان در خصوص صلاحیت نامزد‌های مجلس یازدهم به صدا درآمده و بیش از همه اصلاح‌طلبان نگاهشان به لیست اسامی تایید صلاحیت‌ها خواهد بود، زیرا براساس بیانیه چند روز پیش شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان آن‌ها اعلام کرده بودند در صورت ادامه این رویه نمی‌توانند زینت‌المجالس انتخابات باشند.

روز گذشته سید ابوالفضل بیوکی نماینده یزد در مجلس دهم به رویداد۲۴ گفته بود مذاکرات فراکسیون امید با شورای نگهبان در حال انجام است اما این مذاکرات به‌خوبی پیش نرفته است. با این حال برخی نمایندگان دیگر می‌گویند امیدوارند در روزهای آینده شرایط تغییر کند و تعداد قابل ملاحظه‌ای از اصلاح طلبان تایید صلاحیت شوند.

علی بختیار عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس از نمایندگانی است که می‌گوید شرایط مناسب است و در روزهای آینده نتیجه بسیاری از رد صلاحیت‌ها تغییر خواهد کرد. او به رویداد۲۴ می‌گوید: ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس دهم که از هر سه فراکسیون سیاسی موجود هستند، ردصلاحیت شدند و خارج از نمایندگان هم، صلاحیت برخی نامزد‌های اصولگرا و مخصوصاً نیرو‌های شاخص اصلاح‌طلب احراز نشده است. از این‌رو از مدت‌ها پیش تلاش‌ها و رایزنی‌هایی برای تایید صلاحیت‌ها صورت گرفته است که مهترین دلیل این تلاش‌ها، رقابتی‌تر شدن انتخابات و بالارفتن مشارکت مردم است. سلیقه‌های مختلفی در کشور وجود دارند که باید شرایطی را مهیا کرد که امکان حضور همه آن‌ها هم، پای صندوق رای ایجاد شود.


بیشتر بخوانید
پروانه سلحشوری: اگر همه اصلاح طلبان وارد مجلس شوند، باز هم کار خاصی نمی‌توان کرد
عبدالرضا هاشم‌زایی: پیامبر با یک نفر شروع کرد، یک امت تحویل داد، شورای نگهبان یک امت را به یک نفر تبدیل می‌کند


بختیار می‌گوید: در حال حاضر برخی افراد شناخته‌شده برای رایزنی با شورای نگهبان و گرفتن تایید صلاحیت نامزد‌ها وارد عرصه شده‌اند که آقای جهانگیری از طرف دولت این موضوع را پیگیری می‌کنند و آقای عارف هم به‌عنوان رییس فراکسیون امید مجلس در حال رایزنی است. همین تحرک در جناح مقابل هم وجود دارد که به‌دلیل اینکه بنده عضو فراکسیون امید هستم تنها تا حدودی از جزییات تلاش‌های فراکسیون متبوع خود باخبر هستم. اما دو فراکسیون دیگر (فراکسیون مستقلین ولایی و فراکسیون ولایی) با شورای نگهبان در حال انجام است و آنها نیز در حال رایزنی برای گرفتن تایید صلاحیت اعضای خود هستند.

نماینده گلپایگان تصریح کرد: اعضای هیات رییسه فراکسیون امید، هم به‌صورت فردی و هم در قالب جمع، که متشکل از هفت نفر هستند جلساتی را با اعضای شورای نگهبان برگزار کردند. مطمئناً در این بین، نقش آقای عارف به‌مراتب پررنگ‌تر بوده است و تلاش همکاران من بر این بوده که تا جایی که امکان دارد صلاحیت نامزد‌های جریان اصلاح‌طلب و مخصوصاً آن‌هایی که به‌دلیل مسائل سیاسی رد شده‌اند، محقق شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس یادآور شد: به نتایج مثبت این رایزنی‌ها در آینده خوشبینم و تصورم بر این است که در روزهای آینده تعداد قابل ملاحظه‌ای از افراد همفکرمان تایید خواهند شد.

بختیار گفت: بنده به کار سخت اعضای شورای نگهبان واقف هستم و می‌دانم که بررسی ۱۶ هزار پرونده مهم چقدر کار سخت و طاقت‌فرسایی است، اما ایجاد شور و شوق انتخاباتی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای در گرو حضور همه گروه‌های سیاسی است. امیدوارم آینده به‌گونه‌ای رقم بخورد که اصلاح‌طلبان بتوانند در بسیاری از نقاط کشور و مخصوصاً تهران و کلان‌شهرها، لیست کامل و جامعی را ارائه دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان