تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

توضیح بهزیستی درباره حمله سگ‌ها به دختربچه ۷ساله

رییس اورژانس اجتماعی کشور توضیحاتی را در خصوص کودکی که در منطقه قو‌چ حصار شهرری مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته است ارائه کرد.
حمله سگ‌ها به دختربچه ۷ساله
رویداد۲۴ محمود علیگو (رییس اورژانس اجتماعی کشور)، درباره آخرین وضعیت کودک کاری که توسط چندین سگ در منطقه قوچ حصار شهرری مورد حمله قرار گرفته و دچار مصدومیت‌های شدید شده است، گفت: در منطقه قوچ‌حصار که در حد فاصل منطقه کهریزگ و شهرری قرار دارد. در این منطقه زمین‌های کشاورزی اطراف تهران قرار دارد و این دختر بچه از اتباع غیرمجاز پاکستانی و به همراه خانواده‌اش در این منطقه زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه این کودک به عنوان کودک کار و خیابان مورد حمله سگ‌ها قرار نگرفته است، ادامه داد: این دختر بچه در همان منطقه قوچ‌حصار و در بیابان‌ها مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته است. در این منطقه سگ‌های بسیاری وجود دارد.

رییس اورژانس اجتماعی تصریح کرد: این کودک عضو یک خانواده چهار نفره است که پدر همراه آن‌ها نیست و مادر کارگری می‌کند و در زمین‌های کشاورزی سبزی کاری کرده و هزینه زندگی را تامین می‌کند. این خانواده دارای یک کودک ۱.۵ ساله، یک پسربچه سه ساله، یک دختر ۷ ساله و یک دختر ۹ ساله است.

علیگو خاطرنشان کرد: به گفته مادر خانواده پسر سه ساله این خانواده نیز توسط سگ‌ها در همین منطقه مورد حمله قرار گرفته است و مادر می‌گوید همان موقع به کلانتری نیز اطلاع داده‌اند.

وی درباره وضعیت جسمانی این دختر بچه ادامه داد: خوشبختانه وضعیت این دختربچه رو بهبودی است، اما ترخیص از بیمارستان فقط با نظر سازمان بهزیستی امکان‌پذیر است. به احتمال خیلی زیاد ما کودک را در اورژانس اجتماعی در بهزیستی نگه‌می‌داریم تا وضعیت خانواده مشخص شود.

رییس اورژانس اجتماعی تصریح کرد: این خانواده به صورت غیرمجاز در کشور حضور دارند و پلیس امنیت، اداره اتباع، شهرداری در فرآیند تعیین تکلیف این خانواده دخیل هستند، اما هنوز اطلاعی نداریم که در این خصوص اقدامی انجام شده است یا خیر البته حدود دو سال پیش یکبار پلیس امنیت این منطقه را پاکسازی کرده است.

علیگو خاطرنشان کرد: طبق قانون اگر یکی از والدین همراه بچه‌ها باشند باید رد مرز شوند و این کار برعهده ادراه اتباع است و اداره اتباع باید وضعیت این خانواده را مشخص کند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان