تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
انجمن زنان و زایمان کانادا هشدار داد:

خطر ویروس کرونا در کمین بانوان باردار / با کوچکترین علائم سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنید / ویروس کرونا، مادر را بیش از جنین تهدید می کند

بارداری یکی از شیرین‌ترین و در عین پر ریسک‌ترین دوران زندگی هر زنی محسوب می‌شود. در این دوران بانوان به طور دائم تحت نظر پزشک قرار دارند و باید به لحاظ جسمانی و روانی در شرایطی ایده ال قرار بگیرند، اما اکنون و با وجود ظهور ویروس کرونا، مادران باردار با چه خطراتی رو به رو هستند؟

خطر ویروس کرونا در کمین بانوان باردار / با کوچکترین علائم سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنید / ویروس کرونا، مادر را بیش از جنین تهدید می کندرویداد۲۴ بارداری یکی از شیرین ترین و در عین پر ریسک ترین دوران زندگی هر زنی محسوب می شود. در این دوران بانوان به طور دائم تحت نظر پزشک قرار دارند و باید به لحاظ جسمانی و روانی در شرایطی ایده ال قرار بگیرند اما اکنون و با وجود ظهور ویروس کرونا، مادران باردار با چه خطراتی رو به رو هستند؟

شکی نیست که مادرانی که از ماسک استفاده می کنند، مرتب دست های خد را شستشو می دهند و از سایر مسائل بهداشتی تبعیت می کنند، می توانند با نگرانی های خود نیز مبارزه کنند، اما به هر حال این مادران باز هم حق دارند نگرانی هایی داشته باشند.

در پاسخ به نگرانی های مادران درباره ویروس کرونا، انجمن زنان و زایمان کانادا بیانیه ای را منتشر کرد. در این بیانیه توضیح داده شده که "اطلاعات محدودی در مورد چگونگی تأثیرگذاری ویروس کرونا در مادران باردار وجود دارد اما توصیه می شود زنان باردار با مشاهده کوچکترین علائم سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنند. "

خطر ویروس کرونا در کمین بانوان باردار / با کوچکترین علائم سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنید / ویروس کرونا، مادر را بیش از جنین تهدید می کند

این سازمان همچنین خاطرنشان كرد كه زنان باردار باید مراقب سیستم ایمنی بدنی خود باشند. با این وجود نکته مثبت این است که هیچ خطری برای آلوده شدن جنین وجود ندارد. درواقع تا کنون در هیچ موردی که والدین با ویروس کرونا در تماس بوده اند، جنین آلوده گزارش نشده است. دکتر رجایف فرناندو ، یک متخصص بیماری های عفونی در ساوتهمپتون ، نیویورک در این خصوص گفت: "هیچ ویروس تنفسی وجود ندارد که مستقیما به جنین منتقل شود."

یکی از ساکنین باردار ووهان که آلوده به کرونا بود نیز زایمان موفقیت آمیز و سالم داشت.شستن منظم دست ها و استفاده از ضد عفونی کننده های دست می تواند از شیوع کرونا و سایر بیماری های مسری جلوگیری کند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان