تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

قلعه‌نویی در دوراهی سپاهان و تیم ملی

حالا نوبت به بازی با اسم امیر قلعه‌نویی رسیده و از اواسط هفته گذشته تا امروز بار‌ها نام امیر به عنوان سرمربی احتمالی تیم ملی مطرح شده است.
مربی تیم ملی
رویداد۲۴ بعد از یک ماه بازی با اسم برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه جدی سرمربیگری تیم ملی و دو هفته کلنجار با نام علی دایی به عنوان نزدیک‌ترین گزینه ایرانی به نیمکت این تیم، حالا نوبت به بازی با اسم امیر قلعه‌نویی رسیده و از اواسط هفته گذشته تا امروز بار‌ها نام امیر به عنوان سرمربی احتمالی تیم ملی مطرح شده است.
 
فرقی هم ندارد این طرح موضوع از چه سمتی باشد. یک بار تابش با دلخوری می‌گوید چرا فدراسیون ما را در جریان مذاکره با سرمربی سپاهان قرار نداد، بار دیگر امیرمهدی علوی می‌گوید فدراسیون در مرحله مذاکره با قلعه‌نویی است و یک دفعه هم خود امیر به حرف می‌آید و می‌گوید: «سپاهان باید افتخار کند که سرمربی‌اش گزینه تیم ملی است.»
 
تمام این گفته‌ها و جمله‌ها را کنار هم بگذاری یا نگذاری فرقی ندارد... امیر قلعه‌نویی الان گزینه اصلی هدایت تیم ملی است، همان‌طور که یک ماه پیش برانکو گزینه اصلی بود و همان‌طور که یک هفته پیش دایی گزینه اصلی محسوب می‌شد! پرونده برانکو را بی‌پولی فدراسیون بست و پرونده دایی هم به نظر می‌رسد از همان اول با توجه به حرف‌هایی که شهریار موقع خروج از سایپا درباره هویت مدبر زد، بسته بود!اما پرونده قلعه‌نویی چه خواهد شد؟
 
امیر قلعه‌نویی حالا تنها گزینه فدراسیون فوتبال است. هر چند خارج از فدراسیون، در فضای رسانه‌ای، هر از گاهی نام جواد نکونام و جانی دی‌بیاسی وسط می‌آید، اما داخل فدراسیون از همان اول فقط سه نام ایرانی جدا از اسم برانکو مطرح بود؛ یحیی گل‌محمدی که سرمربی پرسپولیس شد و خیلی زود از لیست درآمد، علی دایی که درباره‌اش گفته شد انتخاب اصلی بازیکنان تیم ملی، کمیته فنی و هیئت رئیسه فدراسیون است، اما خارج از فدراسیون، موانع دیگری پیش پایش بود و امیر قلعه‌نویی که حالا باب مذاکره با او گشوده شده و بر سر دوراهی انتخاب است.
 
البته به امیر باشد، دوست دارد تا پایان فصل سرمربی سپاهان بماند و بعد از اتمام لیگ، سرمربی تیم ملی شود. این وسط، دو بازی فروردین تیم ملی هم با حفظ سمت، همزمان با هدایت سپاهان در لیگ، سرمربی تیم ملی مقابل کامبوج و هنگ‌کنگ باشد، اما نه سپاهان زیر بار این همکاری همزمان می‌رود و نه فدراسیون فوتبال... البته فدراسیون در آخرین هفته‌های زمامداری مهدی تاج برنامه‌اش این بود که تیم ملی را موقت به وحید هاشمیان بسپارد و مقابل کامبوج و هنگ‌کنگ ملی‌پوشان با هدایت هاشمیان به میدان بروند.
 
الان هم تاج نیست، اما تفکرش هست و بعید نیست اگر سپاهان را راضی کند، فدراسیون هم با این قضیه کنار بیاید و امیر قلعه‌نویی بعد از معرفی به عنوان سرمربی تیم ملی، تا پایان فصل جاری لیگ برتر، سرمربی سپاهان بماند و فقط در اردو‌ها و بازی‌های ملی کنار تیم ملی باشد. ولی موضع‌گیری تند تابش که همه می‌دانند با هیئت مدیره سپاهان هماهنگ است، نشان می‌دهد سپاهان زیر بار این نوع همکاری نخواهد رفت.
 
با این حساب امیر قلعه‌نویی اگر تیم ملی را می‌خواهد، باید با سپاهان خداحافظی کند و این جمله اخیر امیر که گفت: «در مذاکره با فدراسیون هم گفتم اولویت اول، دوم و سوم من سپاهان است.» این کار را برای او سخت می‌کند.
 

یک طرف نیمکت تیم ملی است و امیر که ۱۳ سال پیش روی همین نیمکت می‌نشست و همان‌طور که بار‌ها در مصاحبه‌هایش گفته بدون حتی یک باخت کنارش گذاشتند و اگر امروز نیمکت تیم ملی را رد کند شاید تا ۱۳ سال بعد هم دیگر سراغش نیایند و طرف دیگر سپاهان که با امیر باید به آسیا برود و در لیگ برتر برای قهرمانی بجنگد. شما جای امیر باشید کدام را انتخاب می‌کنید؟!
 
مربیان اسبق تیم‌های ملی پاسخ می‌دهند
جای قلعه‌نویی بودید، تیم ملی را انتخاب می‌کردید یا سپاهان را؟
ناصر ابراهیمی: یا ۴ ساله بیاید یا اصلاً نیاید!
سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص به خبرورزشی گفت: به نظر من قلعه‌نویی و دایی بهترین گزینه‌ها بودند که در این بین شرایط قلعه‌نویی خاص بود، چرا که در حال حاضر سرمربی سپاهان هم هست. من می‌گویم قلعه‌نویی برای تیم ملی عالی است به شرطی که با فدراسیون شرط کند قراردادش ۴ ساله باشد نه اینکه در این مرحله مقدماتی حساس خدای نکرده تیم حذف شود و قلعه‌نویی دوباره بسوزد. او یا اصلاً نیاید یا وقتی آمد، ۴ ساله باشد و لابد خودش با فدراسیون توافق کرده که سرمربی تیم ملی باشد و با سپاهان هم تسویه کند.
 
حسن حبیبی: تیم ملی مربی تمام‌وقت می‌خواهد
سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: این خود قلعه‌نویی است که باید تصمیم بگیرد سرمربی تیم ملی شود یا کارش را با سپاهان ادامه دهد، اما مهم‌ترین مسئله برای تیم ملی در شرایط فعلی این است که ما به یک مربی تمام‌وقت احتیاج داریم نه اینکه دوشغله باشد. تیم ملی با ویلموتس نتایج بدی گرفت و حالا در شرایط بحرانی هستیم و سرمربی تیم ملی هرکس که باشد، چه قلعه‌نویی و چه دایی، باید تمام‌وقت در تیم ملی فعالیت کند و اینکه همزمان جای دیگری هم مشغول باشد، به صلاح تیم ملی نیست.
 
محمود یاوری: من اساس کار را غلط می‌دانم
سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: قلعه‌نویی یک مربی کارنامه‌دار و موفق است، ولی من در کل اساس کار فدراسیون فوتبال را نادرست می‌دانم. چرا باید بروند و با مربی‌ای مذاکره کنند که در حال حاضر تیم دارد؟ او مربی سپاهان است و باشگاه سپاهان برای او هزینه کرده و برای تیمش برنامه داشته است. اینکه شما بروی و با مربی‌ای صحبت کنی که تیم دارد، کار درستی نیست، چون سپاهان چه گناهی کرده که باید اواسط کار سرمربی خودش را از دست بدهد؟ من نمی‌توانم خودم را جای قلعه‌نویی بگذارم و لابد او هم برای تیم ملی احساس مسئولیت کرده، اما در کل کار فدراسیون اشتباه است.
 
مجید جهانپور: نمی‌توانیم خودمان را جای قلعه‌نویی بگذاریم
مربی اسبق تیم ملی در این خصوص به ما گفت: نمی‌شود گفت ما اگر جای قلعه‌نویی بودیم، چه‌کار می‌کردیم و قطعاً خود او باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند، اما واقعیت این است که ما باید برای تیم ملی یک سرمربی تمام‌وقت استخدام کنیم تا ما را از این مرحله سخت عبور دهد و این را قطعاً فدراسیون‌نشین‌ها خوب می‌دانند و قلعه‌نویی هم اگر انتخاب شود، باید تمام‌وقت در خدمت تیم ملی باشد. نمی‌شود همزمان سرمربی تیم ملی و سپاهان بود. من نمی‌دانم شرایط قلعه‌نویی در باشگاه سپاهان چطور است، ولی در کل همین که برای تیم ملی مربی ایرانی انتخاب کنیم، جای خوشحالی دارد.
 
ابراهیم قاسم‌پور: می‌شود با هر دو تیم کار کرد!
سرمربی پیشین تیم امید کشورمان در این خصوص گفت: قلعه‌نویی می‌تواند با سپاهان همکاری خودش را ادامه دهد و همزمان در دو بازی آسان تیم ملی هم هدایت ملی‌پوشان را برعهده داشته باشد. لیگ اردیبهشت ۹۹ تمام می‌شود و بازی با عراق و بحرین خرداد خواهد بود؛ لذا می‌شود کاری کرد که نه سپاهان لطمه بخورد و نه تیم ملی دچار مشکل شود. من نمی‌دانم قلعه‌نویی می‌خواهد در این شرایط چه تصمیمی بگیرد، اما ما باید به باشگاه سپاهان هم حق بدهیم که نخواهد به راحتی سرمربی خودش را از دست بدهد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان