تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

محققان از ساخت واکسن کرونا تا ۴۰ روز دیگر خبر دادند

در حالی که شیوع ویروس کرونا در چین و دیگر کشور‌ها باعث نگرانی عمومی شده است، محققان گفته‌اند واکسن این ویروس برای درمان قطعی تا ۴۰ روز دیگر ساخته خواهد شد.

واکسن کرونا

رویداد۲۴ محققان دانشگاه «چینگ هوا» شهر پکن تاکید کرده‌اند به سرعت روی ساخت واکسن برای این ویروس که تاکنون باعث ابتلای نزدیک به 12 هزار نفر در سراسر دنیا شده است، کار می‌کنند.

«جانگ لینچی» سرپرست تیم تحقیقاتی که ساخت واکسن را برعهده دارد، در اظهاراتی که تارنمای یی‌سی چین امروز «شنبه» از او نقل کرده است، گفت: تولید واکسن برای درمان این ویروس به مراتب آسان‌تر از واکسن ویروس HIV است که فرد را به بیماری ایدز مبتلا می کند.

او افزود: ایدز دارای پیچیدگی‌های بسیاری است که ویروس ووهان از آن برخوردار نیست. اینکه بدن فرد بیمار در برابر ویروس مقاومت زیادی نشان می دهد و خود را از خطر ابتلا به آن با قدرت بالا ایمن می کند، نشان می‌دهد که ساخت واکسن کار سختی نیست.

این پژوهشگر تاکید کرد: واکسن تولیدی تا حدود 40 روز دیگر بسیار قابل اطمینان و موثر خواهد بود.

جانگ با اشاره به اینکه این دانشگاه تجربه بسیار غنی در خصوص تولید واکسن‌های بیماری سارس و مرس دارد، گفت: با این تجربه پیش بینی می‌شود واکسن درمان ویروس کرونا که ویروس ووهان هم نامیده می شود، تا 40 روز دیگر تولید شود.


بیشتر بخوانید: کدام ویروس خطرناک‌تر است کرونا یا آنفلوآنزا؟


این محقق چینی افزود: این دانشگاه در حال همکاری آزمایشگاهی و کلینیکی با بیمارستان هایی است که مبتلایان به این ویروس را درمان می کنند.

کمیسیون بهداشت ملی و وزارت مالی چین 60 میلیارد یوان (8.74 میلیارد دلار) برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص دادند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان