تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ بررسی کرد؛

نمایندگان رد صلاحیت شده عضو کدام فراکسیون‌های مجلس بودند؟ +جدول و نمودار

بررسی‌های رویداد۲۴ نشان می‌دهد اکثریت نمایندگان رد صلاحیت شده این دوره، عضو فراکسیون امید بوده‌اند و اکثریت چهره‌های موثر این جریان رد صلاحیت شده‌اند.

رد صلاحیت اصلاح طلبان فراکسیون امید

رویداد۲۴ رسانه‌های اصولگرا اعتقاد دارند تعداد رد صلاحیت شده‌های فراکسیون‌های مجلس برابر است و هر سه فراکسیون در شرایطی مساوی هستند و از این لحاظ تفاوتی میان جریان‌های سیاسی وجود ندارد.

سیامک ره پیک عضو شورای نگهبان درباره رد صلاحیت شده‌ها گفته «تفاوت بسیار کمی میان آمار تایید و رد صلاحیت شدگان از جناح‌ها و گروه‌های مختلف وجود دارد. ما خودمان اعتقادی به این نداریم که جناح بندی دخالت در بررسی صلاحیت‌ها دارد.»

عباس سلیمی نمین دیگر فعال اصولگراست که ردصلاحیت را تنها مختص به اصلاح‌طلبان ندانسته و گفته «من این را قبول ندارم، چون فکر می‌کنم کسانی که توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شدند، هم شامل اصولگرایان می‌شود و هم اصلاح‌طلبان. نمی‌گویم که امکان خطای انسانی در شورای نگهبان نیست.»

به گفته عباسعلی کدخدایی عمده دلایل رد صلاحیت نمایندگان مسائل اقتصادی، اخلاقی و سیاسی بوده است. آنگونه که برخی نمایندگان فراکسیون امید خبر داده‌اند برخی از آنها به دلیل حمایت از برجام، چند نفر به خاطر عدم التزام به اسلام و عده‌ای دیگر به خاطر عدم التزام به ولایت فقیه و نظام رد صلاحیت شده‌اند؛ دلایلی که زیاد مربوط به نمایندگان اصولگرا نمی‌شود و احتمالا علل رد صلاحیت نمایندگان این جریان را در مسائل دیگری به جز مسائل سیاسی باید جستجو کرد.

بررسی‌های رویداد۲۴ نشان می‌دهد اکثریت نمایندگان رد صلاحیت شده این دوره، عضو فراکسیون امید بوده اند و اکثریت چهره‌های موثر این جریان رد صلاحیت شده‌اند. در نمودار زیر تعداد رد صلاحیت‌ها را بر اساس فراکسیون‌های مختلف مجلس ببینید.

رد صلاحیت اصلاح طلبان فراکسیون امید

رد صلاحیت اصلاح طلبان فراکسیون امید

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
خجالت آوره وقتی می بینی مطهری رد صلاحیت شده رسایی تایید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
خوب کاری کرده . تخلف نمیکردن رد صلاحیت نمیشدن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان