تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
میرسلیم در پاسخ به رویداد۲۴:

کارنامه برخی مسئولان نظام پر از اشتباهات فاحش است/ برای آزادی علینقی خاموشی لابی نکردم

میرسلیم با اشاره به احتمال حضور او و قالیباف در یک لیست انتخاباتی گفت: عده‌ای هستند که خدماتی به نظام کردند و اشتباهاتی هم داشتند که می‌توان به این افراد تذکر داد، اما عده‌ای از آن‌ها اشتباه فاحش دارند.

مصطفی میرسلیم

رویداد۲۴ سیدمصطفی میرسلیم در نشست خبری «برای ایران به نفع مردم در گام دوم انقلاب» در پاسخ به به سوال خبرنگار رویداد۲۴ مبنی بر اینکه «در انتخابات پیش‌رو با سردار قالیباف که شائبه مالی دارد در یک لیست قرار خواهید گرفت؛ آیا وجود آقای قالیباف به جریان اصولگرایی لطمه نخواهد زد؟» گفت: من همیشه مدعی مبارزه با فساد بودم و اعتقاد دارم که برخورد با فساد باید قاطع باشد. فساد فقط اقتصادی نیست، بلکه می‌تواند جنبه سیاسی هم داشته باشد. فساد سیاسی یعنی زد و بند نمایندگان مجلس با اعضای دولت و اگر مجلس نظارت دقیق نداشته باشد و با دولت تفاهم و منافع مشترک داشته باشد می‌شود همان فساد سیاسی.

او افزود: مقابله و مبارزه با فساد جزو ضروریات است و اگر شفافیت به‌معنای واقعی وجود داشته باشد خیلی از مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم اصلاً به‌جود نمی‌آمد و در صورتی که مشکلی دیده می‌شد جلوی آن گرفته می‌شد. من در انتخابات سال ۹۶ اعلام کردم که باید با فساد و ویژه‌خواری مبارزه کرد. وقتی عده‌ای به رانت اطلاعاتی دسترسی دارند و به نفع خود و نه مردم استفاده می‌کنند، فساد گسترده رخ می‌دهد در حالی که این افراد باید این اطلاعات را به اطلاع مردم برسانند تا آن‌ها از شرایط برابر برخوردار باشند.

عضو تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جای تعجب دارد که کشور کسری بودجه دارد، اما افراد پردرآمد، کمترین مشارکت را در پرداخت مالیات دارند. اگر شفافیت به‌درستی اجرا شود آن‌گاه می‌توان پرونده میرسلیم را هم دقیق بررسی کرد و دید او فقط خوب حرف می‌زند و مردم را به وجد می‌آورد یا در عمل هم به آن پایبند است.

او اظهار داشت: عده‌ای خیرخواه انقلاب نیستند و در مجالس خصوصی خود و به تفریح، خادمان نظام را به استهزاء می‌گیرند و به مقدسات نظام توهین می‌کنند. این افراد هیچ‌گاه در جمع‌های عمومی نمی‌گویند که مخالف انقلابند، اما در باطن کار دیگر می‌کنند و اکنون هم مدعی‌اند و در صحنه حضور دارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: عده دیگری هم هستند که تا به امروز خدماتی به نظام کردند و اشتباهاتی هم داشتند که می‌توان به این افراد تذکر داد، اما خیلی بد است که عده‌ای از آن‌ها اشتباه فاحش دارند و بنده اگر بنا به حضور در صحنه دارم خوب نیست که در کارنامه‌ام اشتباه فاحش وجود داشته باشد. ولی این دو گروه با هم قابل مقایسه نیستند. از این‌رو گروه دوم که ادعا ندارند کارشان بی‌نقص است دور هم جمع می‌شوند و به‌خاطر اینکه کار به‌دست گروه اول که اصل نظام و رهبری را قبول ندارند، نیفتد با هم همکاری می‌کنند، زیرا می‌دانند حضور آن افراد در سیاست به انقلاب، نظام و دستاورد‌های آن در جهان لطمه خواهد زد و سیر کشور نزولی خواهد شد و مردم خسارت خواهند دید.

برای آزادی علینقی خاموشی لابی نکردم

میرسلیم در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار رویداد۲۴ در خصوص آقای علینقی خاموشی که روزی در حزب موتلفه حضور داشته است و پرونده ایشان در موضوع تخلفات پتروشیمی مطرح شد و اینکه گفته می‌شد برخی اعضای حزب موتلفه برای عدم‌بازداشت این شخص تلاش‌هایی را داشت، گفت: این صحبت‌ها شایعه است. آقای خاموشی مدت‌های طولانی است که در حزب حضور ندارند. هیچ‌گاه در شورای مرکزی حزب، موضوع آقای خاموشی مطرح نشد و مسائلی درباره او بوده که ما هیچ‌گاه مخالف بررسی آن نبودیم. من عضو شورای مرکزی حزب هستم و اگر تحرکی برای جلوگیری از بازداشت ایشان از سوی حزب ما صورت گرفته بود لااقل من باید می‌فهمیدم. اگر من هم تخلف کنم باید جواب دهم و اتفاقاً باید دو بار محاکمه شوم، هم در برابر قانون و هم در حزب که باعث بدنامی آن شدم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان