تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

عبور از احمدی نژاد/ ائتلاف ایثارگران - قالیباف برای لیست ۳۰ نفره اصولگرایان تهران +جدول

شب گذشته اسامی ۹۰ نفر به عنوان لیست اولیه اصولگرایان تهران در انتخابات مجلس یازدهم منتشر شد. پیش از آن ۱۴۰ معرفی شده بودند و این یعنی در این مرحله فعلا روی نام ۵۰ نفر خط کشیده شده است. نگاهی به فهرست حذف‌شده‌ها نشان می‌دهد حامیان احمدی نژاد و همچنین اصولگرایان میانه‌رو و حامی لاریجانی، در میان این افراد هستند. به این ترتیب باید گفت ائتلاف ایثارگران - قالیباف لیست ۳۰ نفره اصولگرایان تهران را تعیین خواهد کرد.

لیست اصولگرایان تهران انتخابات مجلس یازدهم
رویداد۲۴ از یکی دو هفته پیش تا کنون، اصولگرایان چند لیست انتخاباتی در تهران منتشر کردند. لیست اول شامل نامزد‌های اولیه (حدود ۱۴۰ نفر) و لیست دوم شامل افرادی که در مرحله اول رای‌گیری درونی اصولگرایان جز ۹۰ نامزد شاخص قرار گرفته بودند. البته در این میان لیست سی نفره هم منتشر شد که هیچکدام از چهره‌های اصولگرا آن را تایید نکردند؛ لیستی که قالیباف در راس آن بود و چهره‌هایی همچون الیاس و نادران و مرتضی آقاتهرانی و مصطفی میرسلیم، در کنار الهام امین زاده و وحید یامین پور و حمید رسایی قرار گرفته بودند.

انتشار لیست ۹۰ نفره اصولگرایان، به معنای حذف اولیه ۵۰ نفر از افرادی بود که نامشان در مرحله نخست به عنوان چهره‌های اصلی آورده شده بود بنابراین برای مشخص شدن لیست نهایی اصولگرایان، بیشتر از اینکه این ۹۰ نفر اهمیت داشته باشند، افراد حذف شده اهمیت دارند؛ افرادی که می‌توانند وضعیت لیست نهایی اصولگرایان را مشخص کنند؛ چه آنکه حذف آنها نشانگر خط و ربط اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم خواهد بود.

بررسی‌های رویداد۲۴ نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی از نیرو‌های حذف شده در میان نزدیکان محمود احمدی نژاد قرار دارند و طیف این افراد نیز بسیار گسترده است؛ از وزیران و سفیران او گرفته تا حتی نیرو‌های حاضر در جبهه پایداری.


بیشتر بخوانید: این شصت نفر/ جریان شناسی اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم +جدول


شاید باور کردنی نباشد، اما ۵ وزیر و معاون احمدی نژاد در میان حذف شده‌ها قرار گرفته‌اند و حتی نام محمد سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و نماینده مجلس نهم هم در فهرست ۹۰ نفره، حذف شده است. این در حالی است که محمد سلیمانی در انتخابات قبلی در لیست اصلی اصولگرایان بود.

همچنین ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت احمدی نژاد که در انتخابات قبلی در لیست اصلی ائتلاف اصولگرایان بود، این دوره حتی در فهرست نود نفره هم قرار نگرفته است.

برخی رسانه‌های اصولگرا برای آنکه نزدیکان خود را در لیست نهایی قرار دهند، لیست اولیه‌ای منتشر کردند. جالب آنکه نام بسیاری از این افراد، از جمله فاطمه واعظ جوادی رییس محیط زیست احمدی نژاد و صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت احمدی نژاد که همان ابتدا حذف شده‌اند. با این حال نام چهره‌هایی مانند رضا تقی پور هنوز در میان حذف‌شده‌ها نیست.

در جدول زیر احمدی نژادی‌هایی که از لیست ابتدایی اصولگرایان تهران حذف شده‌اند را ببینید. نام پنج وزیر و چندین معاون وزیر در میان این اسامی دیده می‌شود.

لیست اصولگرایا انتخابات مجلس یازدهم


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخابات مجلس/ دردسرهای ارائه لیست و مشارکت مردمی


اما حذف شده‌ها فقط به مدیران نزدیک به احمدی نژاد ختم نمی‌شوند. در میان نیرو‌هایی که اصولگرایان تمایل نداشتند در لیست سه برابر ظرفیت آن‌ها قرار بگیرند، نام تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس نیز دیده می‌شود که به اصولگرایی شهره هستند. ستار هدایت خواه نماینده پیشین استان کهگلیویه و بویراحمد، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده سابق همدان، سید علی ادیانی راد نماینده کنونی مجلس، محمد کریم شهرزاد نماینده پیشین استان اصفهان و سید احمد حسینی نماینده پیشین سیرجان در میان حذف شده‌ها هستند.

همچنین چند مدیر میانی اصولگرایان هم در این فهرست قراردارند. رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی، جلیل سالاری مدیر عامل پیشین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و سینا کلهر مدیر کل مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌ها از این دسته مدیران هستند.

نیرو‌هایی که اصولگرایان حتی برای قرار گرفتن بین ۹۰ نفر روی آن‌ها خط قرمز کشیده‌اند، از کل نیروهایی که تا کنون اصلاح طلبان توانسته‌اند جمع کنند، بیشتر هستند. تا کنون ۵۰ از لیست اولیه تهران حذف شده‌اند؛ این در حالی است که اصلاح طلبان تا این لحظه برای جمع کردن لیست ۳۰ نفره تهران، تنها ۱۳ نفر دارند و جا برای هفده نفر خالی است.

نکته جالب در این فهرست، حذف شخصیت‌های موثر جریان میانه‌رو و نزدیک به جریان موتلفه و لاریجانی است. البته در فهرست ۹۰ نفره، هم موتلفه، هم جریان احمدی نژاد و هم جبهه پایداری هنوز سهم قابل توجهی را دارند، اما بعید به نظر می‌رسد در فهرست سی نفره سهم قابل توجهی به آن‌ها داده شود و احتمالا ائتلاف ایثارگران - قالیباف، لیست انتخاباتی تهران را تنظیم خواهد کرد.

لیست اصولگرایان تهران انتخابات مجلس

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
14
3
چرا قالیباف با این همه مشکلات مالی درشهردار وپرونده ها و..... تایید صلاحیت شد؟
چیزی که ملت آرزو وانتظارشوداشتند اما شورای نگهبان ....چه بگم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
خداییش قالیباف آدم خوبیه،وجدان کاری داره،قبول کنید دیگه،
رای بی رای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
11
4
رای بی رای والسلام
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
1
6
درود بر قالیباف
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
3
دوستان عزیز هر جا که پول باشه فساد هم آنجا لانه کرده در دوران تصدی قالیباف در شهرداری با توجه حجم عظیم کارهای عمرانی که ایشان در تهران انجام دادند ممکنه که بعضی از اطرافیان ایشان مشکل مالی داشته باشند که پرونده آنها در دستگاه قضا در حال پیگیری است این را نباید به حساب آقای قالیباف گذاشت و نباید تحت تآخیر فضای مجازی و شایعات قرار بگیریم و با رفتن ایشون تمامی کارهای عمرانی تهران تعطیل شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
1
ما که بخاطر رهبرو و شهید سلیمانی پای صندوق رای میریم،،ولی این کاندیداهایی که رای میارن راهشون را بر ای اختلاس و سکوت کردن در مقابل دشمن باز میکنیم،دل خوشی اصلا نداریم،
قالیباف که خوبه از نظر اجرایی،خداییش تهران تازمانی قالیباف شهردار بود،خیلی پیشرفت داشت و به بعد شهرداری تهران فقط اسم کوچه و خیابونو عوض میکنند
نظرات شما
پیشخوان