تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
رئیس سازمان غذا و دارو:

تحریم‌های آمریکا علیه واردات دارو به ایران ادامه دارد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سنگ‌اندازی آمریکا برای واردات دارو به ایران ادامه دارد اما اخیرا برای آزادسازی پول ایران برای خرید دارو که ماهها در بانک اروپایی مانده بود تبلیغات به راه انداخته اند.

تحریم‌های آمریکا

رویداد۲۴ محمدرضا شانه ساز روز چهارشنبه در سومین کنگره بین المللی داروسازی نوین در مرکز همایش های رازی افزود: میزان اندک داروهایی که اخیرا به ایران وارد شد ماهها پیش خریداری شده بود و واقعا غربی ها خجالت نمی کشند که هم به دروغ می گویند دارو تحریم نیست و هم برای اجازه واردات داروهایی که ماهها پبش پول آن پرداخت شده بود سر و صدا می کنند.

وی گفت: ایران در تولید ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز بیماران خودکفا است، در حوزه تولید مواد اولیه هم گر چه دیر و از دو دهه پیش شروع کرده ایم اما به سرعت در مسیر خودکفایی حرکت می کنیم.

شانه ساز ادامه داد: توان تولید هر دارویی را در کشور داریم. سه درصد داروهای وارداتی یا داروهای جدیدی هستند که در سالهای اخیر در دنیا تولید شده یا تولید آنها به علت جمعیت کم بیمار توجیه اقتصادی ندارد.


بیشتر بخوانید: آمریکا دروغ می‌گوید که دارو تحریم نیست/سرنوشت طرح تحول سلامت


وی گفت: کشورهای چین و هند که مواد اولیه از آنها وارد می کنیم به همه دنیا مواد اولیه صادر می کنند، ایران این مواد اولیه به داروهای با ارزش و حیات بخش تبدیل می کند در حالی کشورهای زیادی هستند که فقط واردکننده دارو هستند و تولید داروی آنها صفر است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تحریم دارو
نظرات شما
پیشخوان