تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

اقدامات جدید آمریکا در فشار دارویی به ایران

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آمریکا و همپیمانانش نمی گذارند پول خرید دارو به شرکت های خارجی منتقل شود، گفت: داروی بیماران سرطانی از جمله این داروهاست که با دشواری آنها را تامین می‌کنیم؛ البته کمبودی در این خصوص نداریم.

تحریم دارو

رویداد۲۴ محمد رضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو درباره «تامین داروهای بیماران سرطانی»، گفت: بخش عمده ای از داروهای ضد سرطان ما وارداتی است اما برنامه تولید آنها را در دست اقدام داریم.
وی با تاکید بر اینکه باید تولید داخل را تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا نهایت اذیت خود را در خصوص داروهایی که می‌دانند ما مشابه آن را نداریم، اعمال می کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: یکی از همین نوع داروهایی که با اذیت کشورهای غربی مواجه شده است داروهای حوزه آنکولوژیست؛ به دلیل اینکه این داروها وارداتی است و با دشواری و زحمت این داروها را تامین می‌کنیم، اما این داروها در کشور وجود دارد و در این خصوص کمبودی نداریم؛ البته در توزیع این داروها مدیریت می کنیم.

شانه ساز درباره «آخرین وضعیت تحریم دارویی»، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که کمپانی‌های خارجی که با ایران کار می‌کنند، علاقه همکاری با ما را دارند و ما نیز تمایل داریم داروهایی را که نیاز داریم و در داخل تولید نمی کنیم، از خارج وارد کنیم.

وی متذکر شد: علت اینکه کمپانی های تولید کننده دارو تمایل دارند با ایران همکاری کنند این است که شرکت‌ها و تجار ایرانی بسیار خوش حساب هستند و هیچ طرف خارجی را نمی‌توانید پیدا کنید که بگوید یک تاجر ایرانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پول آنها را خورده است؛ حتی بسیاری از اوقات علیرغم اینکه پول خود را نگرفته اند داروی خود را برای ما می‌فرستند؛ چرا که می‌دانند ایرانی ها کسانی نیستند که پول آنها را ندهند.


بیشتر بخوانید: ترامپ ناقوس مرگ را برای تجارت «غذا و دارو» با ایران به صدا درآورد


رئیس سازمان غذا و دارو بیان داشت: چیزی که مانع تراشی می شود، مانع تراشی آمریکا و همپیمانانش است که نمی گذارند این پول منتقل شود؛ برای نمونه چندین ماه بود که ارز لازم را برای شرکت‌ سوئیسی فرستادیم و در بانک اروپایی نیز این پول ها نشسته بود اما اجازه نمی دادند کمپانی سوئیسی این پول را دریافت کند.

‏ شانه ساز تصریح کرد: در خصوص شرکت های دارویی کره هم این موضوع را داریم؛ ما پول را به زحمت می فرستیم اما آمریکا به حدی آنها را از کار با کمپانی های ایرانی می‌ترساند که آنها حتی جرأت گرفتن پول خود را هم ندارند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تحریم دارو
نظرات شما
پیشخوان