تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

آمار و ارقام جالب پرسپولیس و استقلال در دربی‌ها

دیدار پرسپولیس و استقلال در شرایطی در روز پنجشنبه برگزار می‌شود که در ۹۰ دربی گذشته آمار‌های جالبی به ثبت رسیده است.

دربی 92

رویداد۲۴ تیم‌های پرسپولیس و استقلال در شرایطی در دربی شماره 92 تهران روز پنج‌شنبه در چارچوب هفته نوزدهم لیگ نوزده به مصاف هم می‌روند که در ۹۰ دربی گذشته آمار‌های جالبی به ثبت رسیده است. نگاهی به پیروزی دو تیم در دربی‌ها نشان می‌دهد که کفه ترازو به سمت استقلال سنگینی می‌کند.

استقلال در ۲۹ درصد از بازی‌ها به پیروزی رسیده در حالی که این آمار برای رقیب سنتی‌اش، ۲۵ درصد است و ۴۶ درصد از دربی‌ها هم به تساوی کشیده است. در آمار گل زده، اما این پرسپولیس است که از رقیب همشهری‌اش پیش است. پرسپولیسی‌ها تاکنون در دربی‌ها ۸۷ گل به ثمر رسانده‌اند در حالی که آبی‌پوشان تهرانی از آن‌ها ۴ گل کمتر زده‌اند.

بهترین گلزنان دربی

صفر ایرانپاک با ۷ گل، حسین کلانی ۶ گل، غلامحسین مظلومی، علی جباری و مهدی هاشمی‌نسب با ۵ گل بهترین گلزنان دربی هستند. بهترین پیروزی پرسپولیس در دربی به سال پنجاه و دو بر می‌گردد که سرخ‌پوشان موفق شدند استقلال را با ۶ گل در هم بکوبند و بهترین برد استقلال هم به سال نود برمی‌گردد که توانست با ۳ گل پرسپولیس را شکست دهد.

استقلال در آن سال ۳ بار پرسپولیس را شکست داد. استقلال پیش از این، همین نتیجه ۳ بر صفر را در سال پنجاه و شش هم مقابل پرسپولیس کسب کرده بود. مهدی رحمتی با ۹ کلین‌شیت، رکورددار گل نخوردن در دربی است. سهم گلزنی خارجی‌ها در دربی همه مربوط به پرسپولیس و خارجی‌های استقلال تاکنون موفق به گلزنی در دربی نشده‌اند.


بیشتر بخوانید: ۱۴ یاغی داربی‌های پایتخت را بشناسید


فرصتی تاریخی که دیاباته از دست داد

با توجه به مصدومیت شیخ دیاباته ، این بازیکن شانس اینکه اولین گلزن خارجی استقلال باشد را از دست داد و حالا این فرصت در اختیار میلیچ است هرچند که با توجه به اینکه او یک مدافع است، شانس گلزنی‌اش زیاد نیست. ایمون زاید، عیسی ترائوره و جری بنگستون سه بازیکن خارجی پرسپولیس هستند که در دربی گلزنی کردند. در این میان زاید که موفق به هتریک در دربی شد، بهترین خارجی گلزن تاریخ دربی‌های تهران است.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان