تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
یک کارشناس مسائل خاورمیانه تشریح کرد:

اهداف نتانیاهو از دیدار با رئیس دولت انتقالی سودان

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به دیدار اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس دولت انتقالی سودان گفت: اسرائیل در حال حاضر در عرصه بین المللی منزوی است.

نتانیاهو

رویداد۲۴ قنادباشی با بیان این که سودان در شرایطی نیست که بخواهد با رژیم صهیونیستی، روابطش را عادی کند اظهار کرد: مردم و جریان‌های مختلف سودانی با این موضوع مخالف هستند. چنان که می‌بینیم دیدار نتانیاهو و رئیس دولت انتقالی سودان نیز مخفیانه و غیر علنی بود و این دیدار را نخست وزیر رژیم صهیونیستی علنی کرد.

وی با بیان این که صهیونیست‌ها به چند دلیل علاقه‌مند هستند که با کشورهایی، چون سودان ارتباط برقرار کنند، گفت: رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی رژیمی منزوی است و سالانه تعدادی قطعنامه علیه این رژیم در سازمان ملل با اکثریت آرا مورد تصویب قرار می‌گیرد. آن‌ها در همین راستا تلاش می‌کنند که خود را از انزوا خارج کنند و در همین ارتباط عزم کردند که با تعدادی از کشور‌های عربی و اسلامی ارتباط برقرار کنند.
بیشتر بخوانید: توافقی در کار نیست/ چرا معامله قرن ترامپ هیچ نسبتی با صلح ندارد؟ +نقشه تغییرات
قنادباشی با بیان این که صهیونیست‌ها می‌خواهند در این ارتباطات زمینه را برای سازش با فلسطینی‌ها فراهم کنند چرا که طی چند روز اخیر مشاهده کردند طرحی که با مشارکت آمریکایی‌ها به عنوان طرح معامله قرن ارائه کرده اند با مخالفت جدی تعداد زیادی از کشور‌های جهان از جمله کشور‌های عربی و اسلامی رو به رو شده است، ادامه داد: آن‌ها همچنین می‌خواهند از طریق سودان اقدامات ضد صهیونیستی که در منطقه رخ می‌دهد را رصد کنند همانطور که می‌دانید اخوانی‌ها دارایی نفوذ در سودان هستند و تاکنون اقداماتی را برای کمک به حماس انجام داده‌اند بنابراین صهیونیست‌ها می‌خواهند از این منطقه بر برخی از فعالیت‌های ضد رژیم صهیونیستی نظارت داشته باشند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: یکی دیگر از انگیزه‌های رژیم صهیونیستی از این موضوع این است که از این مسئله استفاده داخلی کند و با بزرگ نمایی، این گونه جلوه دهد که تعدادی از کشور‌های عرب و اسلامی منطقه همسو با این رژیم هستند و می‌خواهند روابطشان را با این رژیم عادی کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نتانیاهو ، سودان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان