تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

قربانیان کرونا در چین به ۶۳۰ نفر رسید

تلویزیون دولتی چین گزارش داد که با مرگ ۶۹ بیمار مبتلا به کرونا شمار قربانیان این ویروس به ۶۳۰ نفر رسیده است.

ویروس کرونا

رویداد۲۴ رویترز بامداد جمعه به نقل از تلویزیون چین نوشت ۲ هزار و ۴۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان هوبی شناسایی شده‌اند که بدین ترتیب مجموع مبتلایان در این استان به ۲۲ هزار و ۱۱۲ نفر رسیده است.
بدین ترتیب، شمار مبتلایان به کرونا در سراسر چین از ۳۱ هزار نفر عبور کرده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشور‌ها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

کانون اصلی این بیماری، استان «هوبی» و مرکز آن «ووهان» است. طبق گزارش‌ها، تاکنون ۲ مورد فوت بیمار مبتلا به کرونا در هنگ کنگ و فیلیپین ثبت شده است که تنها موارد فوتی در خارج از چین به شمار می‌آید.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی، چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

تاکنون تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی از جمله هواپیمایی قطر، ایر کانادا، ایر فرانس، ایر سئول، امریکن ایر لاینز، بریتیش ایر ویز، لوفتانزا، ترکیش ایر لاین و ایر لاین اتحاد، سفر‌های خود را به مقصد چین به حال تعویق در آورده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان