تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

کشته شدن رهبر القاعده در عربستان تائید شد

رئیس جمهوری آمریکا اخبار منتشر شده درباره کشته شدن رهبر القاعده در شبه‌جزیره عربستان را تأیید کرد.
کشته شدن رهبر القاعده
رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بامداد امروز (جمعه) تأیید کرد که "قاسم الریمی"، رهبر القاعده در شبه‌جزیره عربستان در جریان یک عملیات هوایی واشنگتن در یمن کشته شده است.

ترامپ در این باره گفت: شاخه القاعده در شبه‌جزیره عربستان به رهبری قاسم الریمی مرتکب خشونت‌های غیرقابل تصوری علیه شهروندان یمنی شد و درصدد انجام عملیاتی‌هایی علیه آمریکا و نیرو‌های ما بود.

وی ادامه داد: کشته شدن قاسم الریمی باعث تضعیف هرچه بیشتر شاخه القاعده در شبه‌جزیره عربستان و تشکیلات بین‌المللی آن خواهد شد و ما را به از بین بردن تهدیدات این گروه علیه امنیت ملی‌مان نزدیک می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا به زمان کشته شدن الریمی هیچگونه اشاره‌ای نکرد.

پیشتر منابع آگاه از کشته شدن رهبر القاعده در شبه‌جزیره عربستان در حمله هوایی آمریکا خبر داده بودند.

در همین راستا، یک مقام آمریکایی گفته بود، اطلاعات این کشور محل استقرار قاسم الریمی را از یک مخبر در یمن سال گذشته ردگیری کرد و این اطلاعات، آمریکا را قادر ساخت تا از طریق پهپاد‌های شناسایی این تروریست را ردگیری کند.

نیویورک تایمز نیز گزارش کرد، حمله پهپادی آمریکا اوایل ماه جاری میلادی علیه دو مظنون تروریستی در منطقه وادی عبیده در استان مأرب در شمال شرق یمن صورت گرفته است.

الریمی از نیرو‌های قدیمی اردوگاه‌های آموزشی القاعده در افغانستان بود که به یمن برگشت.

وزارت امور خارجه آمریکا جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعات منجر به دستگیری الریمی تعیین کرده بود، چون وی به چندین توطئه علیه شهروندان آمریکایی و تاسیسات این کشور مرتبط است.


منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان