تاریخ انتشار: ۲۲:۲۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

هم‌حزبی ترامپ از دور رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کنار رفت

«جو والش» عضو سابق کنگره به تلاش خود برای به‌چالش کشیدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در حزب جمهوریخواه پایان داد و از گود رقابت‌ها کنار رفت.

جو والش

  رویداد۲۴جو والش روز جمعه به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: به نامزدی برای ریاست جمهوری آمریکا پایان می‌دهم. وی یادآور شد که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از نامزد دموکرات‌ها حمایت می‌کند.

وی در حالی که حزب جمهوریخواه آمریکا را به یک «فرقه» تشبیه کرد، گفت: نمی‌توان ترامپ را در دور مقدماتی انتخابات جمهوریخواهان شکست داد، از اینرو دلیلی ندارد که من یا هر نامزد دیگری در این رقابت‌ها حضور یابد.
بیشتر بخوانید:
دونالد ترامپ اکنون چقدر در آمریکا محبوبیت دارد؟
وی همچنین افزود:‌اما مطمئنا می‌توانم با متحد کردن مردم، حداکثر تلاشم را برای شکست وی به کار گیرم.

این فرد محافظه کار در سیاست آمریکا افزود: در حال حاضر ترامپ بزرگترین تهدید برای کشور است و هر دموکراتی که به کاخ سفید راه یابد، از ترامپ بهتر است.

وی تاکید کرد که هر کار ممکن از جمله کمک به هر نامزد دموکرات منتخب را انجام می‌دهد تا ترامپ را متوقف کند.

والش در سال ۲۰۱۰ از ایالت ایلینویز به کنگره راه یافت. وی دو سال بعد کرسی خود در کنگره را به «تامی دوک ورث» نامزد دموکرات‌ها واگذار کرد و مجری یک رادیو در منطقه شیکاگو شد.

«مارک سانفورد» دیگر رقیب جمهوریخواه ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ بود که وی نیز سال گذشته از نامزدی این حزب عقب نشینی کرد.

والش در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت آیووا متحمل شکست سنگینی شد به طوری که تنها یک درصد از آرا این ایالت را به دست آورد.

والش که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به ترامپ رای داد، به خاطر آنچه کمک به راهیابی یک «کلاهبردار فاقد صلاحیت» به کاخ سفید نامید، عذرخواهی کرد.

وی قبلا گفته بود که در صورت قطعیت پیروزی ترامپ در دور مقدماتی انتخابات جمهوریخواهان، به وی رای نخواهد داد.

حال «بیل ولد» فرماندار سابق ماساچوست تنها نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۰ است که رو در روی ترامپ قرار می‌گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان