تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
اسلامیان:

با آمدن احمدی ‌نژاد، فرهنگ از کشور ما رفت/ دولت باید همه فدراسیون‌ها را به مردم واگذار کند

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با انتقاد از اظهارات اهالی فوتبال علیه اسکوچیچ پیش از فعالیت این مربی در تیم ملی گفت: متاسفانه با آمدن احمدی ‌نژاد، فرهنگ هم از کشور ما رفت و همه به راحتی به همدیگر بد و بیراه می‌گویند. متاسفانه از سالی که او آمد این مسائل باب شده است.

سرمربی تیم ملی

رویداد۲۴ محمود اسلامیان در حاشیه آخرین روز ثبت نام نامزدها برای انتخابات فدراسیون فوتبال، با حضور در جمع خبرنگاران درباره انتقاد اهالی فوتبال به انتخاب دراگان اسکوچیچ برای تیم ملی و شایعه دلالی در این انتخاب گفت: در ابتدا تمرکز ما روی گزینه‌های ایرانی بود که هر کدام به دلایلی انتخاب نشد و در دقیقه ۹۰ هم آقای قلعه نویی به علت تعهد به سپاهان نیامد.

کلی از پول های ما در فیفا و ای اف سی بلوکه شده است و حق پخش تلویزیونی هم نداریم. ما با کمبود منابع مالی مواجه هستیم. این همان مشکلی است که استقلال و پرسپولیس نتوانستند مربی خود را حفظ کنند. ما از دولت انتظار داریم در این شرایط بحرانی به ما کمک کنند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر در شرایط عادی تصمیم گیری می‌کردیم، حق داشتید. یک زمانی پول دارید و ماشین شیکی را می خرید. اسکوچیچ روزمه دارد و در چند کشور کار کرده و فوتبال ایران را می‌شناسد. باید اجازه دهیم او کارش را شروع کند و پس از نظارت او را نقد کنیم. کسی را که هنوز بسم الله نگفته، نمی‌توان نقد کرد. این تیم ملی عزت ما است.

وی درباره اینکه انتخاب اسکوچیچ خیلی ناگهانی بود، یادآور شد: اگر از قبل اعلام کنیم، قیمت‌ها به یک باره بالا می‌رود. اگر هر چیزی را قبل از نهایی شدن بگویید، هزار حاشیه درست می‌شود. اسم او هم در میان گزینه‌های ما بود. وقتی آقای قلعه‌نویی نتوانست بیاید، جمع بندی فدراسیون روی این مربی کروات شد.

او اقتدار و تجربه کاری دارد. الان جای نقد کردن نیست. نقد وقتی درست است که او کار کند و اگر ضعف شد مشکلاتش را دلسوزانه به او بگوییم. متاسفانه با آمدن احمدی ‌نژاد، فرهنگ هم از کشور ما رفت و همه به راحتی به همدیگر بد و بیراه می‌گویند. متاسفانه از سالی که او آمد این مسائل باب شده است.

اسلامیان درباره شائبه بدهی ۱۰۰ میلیاردی فدراسیون فوتبال بابت قرارداد ویلموتس گفت: این مسائل درست نیست. او یک وکیلی دارد که یک چیزی را مطرح کرده است و صحت ندارد. وقتی در ترکیه با تاج ملاقات کرد و مشاورانش این بند قرارداد را دیدند با ویلموتس برخورد کردند که این بند چیزی برای او نگذاشته است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره ادعای مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه او در جریان این قرارداد نیست، اظهار کرد: این قرارداد را کارشناس‌های معتبر تنظیم کرددند. ما در شرایطی هستیم که آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و سعودی ها به ما فشار می‌آورند و با لابی در AFC ما را تحت فشار قرار می‌دهند.


بیشتر بخوانید:داستان برکناری علی دایی به روایت بازیکن پیشین تیم ملی


او درباره اینکه تیم ملی بعد از گذشت یک سال، از یک مربی باتجربه مانند کی‌روش به اسکوچیچ رسیده است، گفت: به جان کسانی دعا کنید که هر کاری کردند کی‌روش برود. کی‌روش منهای مسائل فنی و نگرفتن قراردادش، علیه کشورهای اروپایی هم به خاطر تحریم ایران صحبت می‌کرد. متاسفانه کسانی هستند که مرتب می خواهند دخالت و تصمیم گیری کنند.

اسلامیان در واکنش به اینکه آیا همان افراد اسکوچیچ را انتخاب کرده‌اند، تاکید کرد: نه این مسائل نیست. اگر در فدراسیون بوده باشید، شرایط را درک می‌کنید و در آخر معتقدم باید اسکوچیچ را حمایت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به جای عضو هیات رئیسه فدراسیون، علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزیر ورزش در جلسه با قلعه نویی شرکت کرد، گفت: از خودشان بپرسید.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره شایعه ورود دولت و وزارت ورزش به انتخابات و مهندسی کردن آن گفت: فدراسیون فوتبال یک مجمع دارد و این مجمع متشکل از ۷۵ نفر است. تفکر غلطی در کشور ما است که کاری هم به دولت‌های مختلف ندارد. به عنوان کسی که از ۱۲ سالگی در اقتصاد است، علت معضل اقتصادی ما تصدی دولت در آن است. دولت جز تغییر مکرر مدیران چیزی ندارد. حتی کمونیست ها هم دخالت در اقتصاد را رها کردند. در ورزش هم همین است. می‌توانید ورزش را بدهید مجامع اداره کنند. کسانی که این ورزش را می‌شناسند، حتما بهتر از اسلامیان تصمیم گیری می‌کنند.

جنگ را چه کسی اداره کرد؟ اگر ملت نمی‌آمدند، حرف صدام عملی می‌شد. صدام محاسبه مردم را نکرده بود. همانطور که حضرت آقا بارها روی مردم تاکید کردند. دولت باید به مردم اعتماد کند. همه فدراسیون‌ها را به عهده مردم بگذارد و خودش معضلات اساسی را حل کند. خودش گرفتاری با فیفا و ای اف سی و حق پخش را حل کند.

وی ادامه داد: من وزیر ورزش را به عنوان یک فرد خوب قبول دارم. معتقدم دولت باید از اقتصاد و ورزش بیرون بیاید. دنیا هم همین است. خواهشم این است که مجمع فدراسیون فوتبال درباره فوتبال تصمیم‌گیری کند.

اسلامیان درباره شرکت در انتخابات این فدراسیون نیز گفت: تا عصر فکر می‌کنم.

این عضو هیات رئیسه درباره شرکت بازنشسته‌ها در انتخابات گفت: طبق اساسنامه فدراسیون، بند بازنشستگی وجود ندارد و فقط سن ۶۵ سالگی مطرح است چون انتخابات براساس اساسنامه است، این یک بند قانونی است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان