تاریخ انتشار: ۰۷:۴۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

جمیله کدیور، همسر عطاالله مهاجرانی به ایران بازگشته؟

تقی دژاکام با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود از بازگشت جمیله کدیور به ایران خبر داد.

رویداد۲۴ تقی دژاکام، فعال رسانه با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود از بازگشت جمیله کدیور به ایران خبر داد. جمیله کدیور هم تصویری از خود در دماوند را به اشتراک گذاشت و حضورش در ایران را تایید کرد.

در ادامه متن پست اینستاگرامی دژاکام را می‌خوانید:
بیشتر بخوانید: عطالله مهاجرانی؛ سیاستمدار جنجالی که هیچگاه از ایران خارج نشد!

" ملاقات در صحن آزادی

از سال ۶۴ در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با او هم‌کلاس بوده باشی، یک سال در تحریریه کیهان همکار باشی و بعد‌ها که به روزنامه اطلاعات رفته به مناسبت‌های مختلف کاری یا سیاسی همدیگر را دیده باشید. در سال ۷۹ در کنفرانس برلین که کنفرانس ضدانقلاب بوده شرکت کرده باشد، اما وقتی فیلم کامل کنفرانس را در سیمای جمهوری اسلامی تماشا می‌کنی، می‌بینی او تنها و تنها کسی است که در این کنفرانس، محکم و استوار از انقلاب اسلامی و امام خمینی دفاع کرده. همچنین اولین و گاهی دومین کسی است که بیشترین مصاحبه‌های اختصاصی را با رهبران مقاومت فلسطینی بخصوص شهید دکتر فتحی شقاقی و احمد جبرئیل گرفته است و شاید برای اولین بار آن‌ها را به مخاطبان ایرانی شناسانده باشد.

جمیله کدیور اصلاح‌طلب است، اما از آن‌دست اصلاح‌طلبانی که آرزو می‌کنی همه اصلاح‌طلبان مثل او به مبانی انقلاب و رهبری انقلاب هم معتقد و هم ملتزم باشند.

مسلم است که کسی، چون من با خانوم کدیور «اختلافات فراوان» در حوزه مسائل سیاسی داخلی داشته باشد، اما این باعث نمی‌شود که برای او به عنوان یک کنشگر سیاسی سالم و دلسوز احترام قائل نباشم.

بشدت آرزو می‌کنم که بزودی هم او و هم همسرش آقای دکتر عطاء الله مهاجرانی را در حالی در ایران ببینم که برای همیشه قصد ماندن در وطن را دارند. در حالی که خانوم کدیور مشکلات پیش‌آمده برای او در دانشگاه حل شده و می‌تواند باز هم برای دانشجویان ایرانی از رهبران فلسطینی بگوید، درس مقاومت بدهد و نشان بدهد که چرا «نه غزه، نه لبنان» شعار بد و غلطی است. دکتر مهاجرانی هم درس تاریخ و فرهنگ بدهد، پای درسش بحث بشود چند نفر با او مخالفت کنند، چند نفر موافقت و او با همان لبخند آرام همیشگی‌اش جواب آن‌ها را بدهد.

من هیچ اشکالی نمی‌بینم که حتی امثال مهاجرانی مسئولیت‌هایی در حوزه سیاست و فرهنگ کشور هم داشته باشند. نداریم کسی را که درست پشت‌بند فتوای تاریخی امام خمینی علیه سلمان رشدی، اولین و کاملترین کتاب را به زبان فارسی علیه آیات شیطانی نوشته باشد، و نداریم کسی را که ساکن لندن باشد، به بی‌بی‌سی دعوت شده باشد و در مصاحبه زنده بدون لکنت از سلامت مالی رهبر انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای سخن بگوید یا به آزادمنشی ایشان در حوزه مسائل فرهنگی و شخصیت‌های فرهنگی شهادت بدهد.

من هنوز هم پای برخی توییت‌های آقای مهاجرانی به او انتقاد می‌کنم، درست همان‌طور که ممکن است از توییت استاد عزیزم مهدی نصیری هم اشکال بگیرم یا علیه پست دوست عزیز و دیرینه‌ام آقای زائری مطلب بنویسم و آن را تخطئه هم بکنم. "جمیله کدیور،


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
بردن خوردن گشتن بچه هاشونو مقیم کردند حالا یاد وطن کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
شما نویسنده محترم با تعریفی که از آقای مهاجرانی داشتید
ایشان مانند شمشیر دولبه می مانند وما ملت بیشترین ضربه را از همین افراد می خوریم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
ایشان همان با شوهرش برگردد صوابش بیشتر. چطور اینا در انگلیس بدون آفتابه دوام آوردند
نظرات شما
پیشخوان