تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

نماینده عراق: آمریکا عقب نشینی از ۱۵ پایگاه در عراق را آغاز کرد

علی الغانمی عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق روز دوشنبه اعلام کرد که آمریکا عقب نشینی از ۱۵ پایگاه نظامی خود را در مناطق مختلف عراق آغاز کرده است.
خروج نیروهای آمریکایی از عراق
رویداد۲۴ به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، وی در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که آمریکا با این اقدام خروج از عراق را آغاز کرده است و عملا نیرو‌های این کشور عقب نشینی از ۱۵ پایگاه نظامی خود را شروع کرده اند.

عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق خاطر نشان کرد که اکنون حضور آمریکا محدود به دو پایگاه در اربیل و عین الاسد در استان الانبار شده است.

الغانمی افزود که آمریکا در این دو پایگاه باقی می‌ماند، اما فشار پارلمان و مردم برای خروج نیرو‌های آمریکایی از تمام پایگاه‌ها ادامه دارد.

دولت عراق ماه گذشته اعلام کرد که از تصمیم خود برای اخراج نیرو‌های خارجی از کشور برنخواهد گشت.

دولت عراق از رای پارلمان این کشور برای اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق به خاطر ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی سپاه قدس حمایت کرد.

سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیرو‌های مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر، بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپاد‌های وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پاسخ به این اقدام تروریستی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه در عملیاتی برای انتقام خون سردار سلیمانی، ده‌ها موشک به سوی پایگاه هوایی عین الاسد در نزدیکی بغداد و پایگاهی دیگر در اربیل که میزبان نیرو‌های آمریکایی بودند، شلیک کردند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عراق
نظرات شما
پیشخوان