تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

شکست تلخ پرسپولیس در دوحه/ شاگردان گل‌محمدی از اشتباه تیم ملی درس نگرفتند

تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین دیدار خود در فصل جدید لیگ قهرمان آسیا، برابر میزبانش الدحیل قطر با دو گل شکست خورد.

شاگردان گل‌محمدی

رویداد۲۴  در جریان هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، از گروه C، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه خانگی الدحیل به مصاف این تیم رفت که این دیدار در نهایت با برتری دو بر صفر تیم قطری به پایان رسید.

برای الدحیل مانژوکیچ در دقیقه ۵ و ادمیلسون در دقیقه ۱۴ گلزنی کردند.

گزارش نیمه اول:

آغاز نیمه اول این دیدار با بازی تهاجمی الدحیل همراه بود. در دقیقه ۵ روی یک حرکت المعز علی درون محوطه جریمه پرسولیس توپ را در اختیار گرفت و با یک ارسال، توپ را به مانژوکیچ رساند و این بازیکن هم با ضربه سر دروازه پرسپولیس را باز کرد. در این صحنه اشتباه عجیب مدافعان پرسپولیس و رها کردن بازی به گمان به اوت رفتن توپ باعث شد تا دروازه این تیم باز شود. این اتفاق مشابه اتفاقی بود که در بازی تیم ملی ایران برابر ژاپن در جام ملت‌های آسیا رخ داد و اعتراض به داوری در یک صحنه باعث گل خوردن تیم ملی ایران در آن بازی شد.
بیشتر بخوانید: چرا پرسپولیس امسال مدعی جدی در آسیاست؟
در ادامه و در دقیقه ۹ روی یک ضد حمله محمد نادری و علی علیپور این شانس را داشتند که دروازه الدحیل را باز کنند، اما این موقعیت با دخالت مدافعان تیم قطری از دست رفت.

در دقیقه ۱۱ محمد نادری پشت محوطه جریمه تیمش روی کوانگ سون مرتک خطا شد در ادامه ضربه ایستگاهی ادمیلسون راهی به دروازه پیدا نکرد و راهی اوت شد.

در ادامه و در دقیقه ۱۴ روی اشتباه مدافعان پرسپولیس، توپ به ادمیلسون رسید و این بازیکن هم با ورود به درون محوطه جریمه پرسپولیس، دروازه این تیم را برای دومین بار باز کرد.

در ادامه این دیدار، شاگردان یحیی گل‌محمدی بازی مالکانه را در دستور کار خود قرار دادند و سعی داشتند با ارسال پاس‌های متعدد، روزنه‌ای برای نفوذ به محوطه جریمه الدحیل پیدا کنند. البته در مقابل هم هر از گاهی قرمز پوشان قطری ضد حملاتی را ترتیب می‌دادند که این فرصت‌ها به موقعیت جدی گلزنی تبدیل نشد تا در نهایت شاگردان گل‌محمدی در نیمه اول بازی را دو بر صفر به حریف خود واگذار کنند.

گزارش نیمه دوم:

در آغاز نیمه دوم باز هم سفیدپوشان پرسپولیس سعی داشتند با ارسال پاس‌های کوتاه تمرکز حریف را بر هم زنند و از این راه یکی دو فرصت نصفه و نیمه به دست آوردند. در دقیقه ۵۵ این دیدار اوساگونا درون محوطه جریمه الدحیل نقش بر زمین شد، اما داور خطایی اعلام نکرد. در ادامه ادمیلسون این فرصت را داشت تا گل سوم را به ثمر برساند که بیرانوند توپ او را مهار کرد.

در دقیقه ۶۰ علی علیپور هم درون محوطه جریمه الدحیل نقش بر زمین شد، اما باز هم داور اعتقادی به خطا نداشت. یک دقیقه بعد از این صحنه ارسال احمد نورالهی فرصت بسیار خوبی برای اوساگونا ایجاد کرد، اما ضربه سر این بازیکن راهی به دروازه پیدا نکرد.

در دقیقه ۷۰ وحید امیری حرکتی را از سمت چپ انجام داد و با ارسال توپ برای استوکس فرصت خوبی ایجاد کرد، اما ضربه سر این بازیکن هم از کنار دروازه به اوت رفت.

در ادامه و در قیقه ۷۴ قرمزپوشان الدحیل پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و معز علی با استفاده از این فرصت قصد داشت گل سوم را برای تیمش به ثمر برساند، اما شوت این بازیکن به اوت رفت.

در دقیقه ۸۴ محمد نادری پس از حرکتی از سمت چپ، با یک شوت محکم دروازه الدحیل را هدف قرار داد، اما شوت این بازیکن راهی اوت شد.

در اواخر این بازی تلاش سرخ‌پوشان برای تغییر نتیجه حاصلی نداشت تا این تیم در گام نخست با حساب دو بر صفر شکست بخورد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، محمد نادری، احمد نورالهی، محسن ربیع‌خواه (۸۱ امید عالیشاه)، بشار رسن، مهدی ترابی (۴۶ کریستین اوساگونا)، وحید امیری، علی علیپور (۶۳ آنتونی استوکس).

ترکیب الدحیل: کلود امین، محمد موسی، مهدی بن عطیه، احمد یاسر، کوانگ سون (۸۳ خالد محمد)، ادمیلسون، کریم بوضیاف، مانژوکیچ، البراکی، المعز علی (۸۵ علی حسن یحیی) و عاصم مادبو.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان